کد خبر: ۵۱۵۸۸
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۳/۲۲

نوبخت: برنامه ملی آمار به تصویب شورای عالی آمار می رسد

نوبخت: برنامه ملی آمار به تصویب شورای عالی آمار می رسد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از ارایه سومین برنامه ملی آماری بر مبنای گذار از سنتی به مدرن خبر داد و گفت: برنامه ملی آمار برای سال های ٩٦ تا ١٤٠٠ به تصویب شورای عالی آمار می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت در نشست شورای عالی آمار گفت: همزمان با آغاز اجرای برنامه ششم توسعه، قرار است برنامه ملی آمار در کشور تهیه و در شورای عالی آمار به تصویب برسد.با توجه به اینکه مرکز آمار یکی از زیرمجموعه های ما است، از تجارب در برنامه و بودجه برای تدوین نظام آماری استفاده کردیم .

وی با اشاره به اینکه امروز در کشورهای دیگر از روش های سنتی در جمع آوری اطلاعات استفاده نمی شود افزود: باید ما هم به سوی آمارهای ثبتی برویم. نظامی که می خواهد طراحی شود باید راهبرد کلی داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: ١٢ سرفصل راهبردها را در برنامه مشخص می کند و همه پیش نویس است که برای تصویب فراهم شده است.بعد از این بر اساس اینکه راهبردها با چه فرایندی در برنامه ملی امار باید به تصویب برسد،نیاز داریم.

نوبخت ادامه داد: امسال در برنامه ششم به جای حرف های تکراری، قانونی دائمی به تصویب مجلس رساندیم و این کار را برای بودجه هم انجام دادیم.هم اکنون دو برنامه شامل برنامه قانون احکام و قانون برنامه ششم توسعه داریم .برای برنامه ملی امار هم می توانیم از تجارب قبلی استفاده کنیم و این ساختار را تهیه کنیم.

وی در خصوص مرجع رسمی امار گفت: بنا به مصوبه مجلس مرکز امار مرجع رسمی امار است اما دستگاه های دیگر هم می تواند امار تهیه کنند.اشکالی ندارد که بانک مرکزی نرخ تورم و رشد اقتصادی را هم تهیه کند اما آمارهای رسمی دولت،آماری است که مرکز امار تهیه کرده است.

نوبخت با اشاره به دیدگاه رییس جمهور در خصوص ارایه امار از سوی دو نهاد گفت: روحانی هم اعلام کرده سال پایه باید یکی شود و در صورتی که اختلاف جزیی باشد این اختلال معنادار نیست .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ