کد خبر: ۵۱۸۴۸
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۳/۳۱

بانکها ادغام نمی شوند/ساماندهی۴ مؤسسه غیرمجاز/ تکلیف بانکهای نظامی و دو مجوز
معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد:

بانکها ادغام نمی شوند/ساماندهی۴ مؤسسه غیرمجاز/ تکلیف بانکهای نظامی و دو مجوز

معاون نظارتی بانک مرکزی با اعلام اقداماتی برای تکلیف بانک های نظامی و درجریان بودن مجوز ثامن و بانک مهر گفت: برنامه ایی برای ادغام بانک ها نیست بلکه 4 موسسه مالی غیر مجاز تا پایان سال جاری ساماندهی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد حیدری در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: تاکنون 134 مؤسسه مالی ـ اعتباری غیرمجاز در کشور ساماندهی شده اند و 4 مؤسسه باقیمانده نیز تا پایان امسال تعیین تکلیف خواهند شد. بررسی ها درباره وضعیت دو مؤسسه در شرف کسب مجوز ثامن و مهراقتصاد در بانک مرکزی همچنان ادامه دارد. 

وی افزود: برای تعیین تکلیف وضعیت بانک های نظامی هم اقداماتی در دست انجام است. توافقات اولیه میان مؤسسات کوثر و میثاق میان آنها صورت گرفته بود هرچند که ادغام شدن این دو مؤسسه نباید برای مردم و سپرده گذاران نگرانی ایجاد کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مورد مؤسسات مالی مجاز هیچ مشکلی نداریم و عملکرد آنها تحت نظارت و کنترل بانک مرکزی است ادامه داد: انحلال یا ادغام مؤسسات مالی از سوی بانک مرکزی تماماً برای صیانت از حقوق سپرده گذاران صورت می گیرد.مؤسسه کاسپین صرفاً برای ساماندهی 8 تعاونی منحل شده تشکیل شده و مصداق ادغام نیست.

حیدری با اشاره به تلاش بانک مرکزی در سال 90 بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار برای ساماندهی وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز افزود: در نخستین سال ساماندهی، 25 درصد نقدینگی در این مؤسسات غیرمجاز بود در حالی که این رقم هم اکنون به 10 درصد کاهش یافته و این نشان از قاطعیت بانک مرکزی در برخورد با مؤسسات مالی ـ اعتباری غیرمجاز است.

وی با اعلام اینکه در سال 97 بازار پولی ـ مالی به طور کامل مجاز، قانونی و زیر نظر بانک مرکزی فعالیت خواهد کرد، از مردم درخواست کرد تحت تأثیر شایعات قرار نگیرند و به اندازه نیاز به بانک ها مراجعه کنند و صرفاً به اطلاع رسانی بانک مرکزی توجه کنند.

حیدری با اشاره به اینکه ادغام بانکی را در دستور کار نداریم، افزود: ادغام برخی مؤسسه های مالی در جهت بهبود فرآیند است و باید با اجازه بانک مرکزی انجام شود و در ادغام ها کنترل، حسابرسی و نظارت می کنیم.اگر قرار باشد ادغامی به سپرده گذاران لطمه وارد کند از آن جلوگیری می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ