کد خبر: ۵۱۸۷۰
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۳/۳۱

نظر کارگزار عرضه کننده سهام اولین شرکت جدید/ P/E حدود 7 و قیمت منصفانه
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

نظر کارگزار عرضه کننده سهام اولین شرکت جدید/ P/E حدود 7 و قیمت منصفانه

کارگزار عرضه کننده ۱۰ درصد سهام "وپسا" با اعلام مختصات این شرکت گفت:این سهم با P/E حدود ۷ مرتبه عرضه می شود و قیمت ۱۰۳ تومانی هرسهم منصفانه بوده و انتظار می رود فعالان بازار توجه خاصی به این سهم داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی قطعی شدن عرضه اولیه 10 درصد سهام  سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس ( معادل 250 مبلیون سهم) در شنبه آینده و به روش بوک بیلدینگ (ثبت سفارش) ، توسط کارگزاری اردیبهشت ایرانیان، ناصر آقاجانی مدیرعامل این کارگزاری نکاتی را در مورد این شرکت 250 میلیارد تومانی به بورس پرس اعلام کرد.

وی با بیان اینکه حداکثر سهام قابل خرید 8 هزار و 500 سهم و با دامنه قیمت 100 تا 103  تومانی تعیین شده، گفت: "وپسا" شرکتی هلدینگ با چندین زیر مجموعه غیربورسی است که سال 1383 تاسیس شده و سال مالی آن منتهی به اسفند بوده و قرار است مجمع سالانه را برگزار و اقدام به تقسیم سود کند.

وی ادامه داد: "وپسا" در سال 95 و 96 به ترتیب سود هر سهم را 81 و 141ریال اعلام کرده که این تفاوت با اهمیت سودآوری به دلیل رشد سود سهام در شرکت ماشین سازه پارس و اعتماد ماشین آپادانا است. سود تلفیقی هر سهم نیز برای سنوات مورد اشاره به ترتیب 91 ریال و 154 ریال است.بنابراین  می توان 2 نتیجه گرفت. اول اینکه زیر مجموعه زیانده با اهمیتی در ترکیب پرتفو وجود ندارد. دوم اینکه زیر مجموعه ها حداکثر سود را تقسیم می کنند.

این کارگزار در مورد زیرمجموعه های این شرکت 250 میلیارد تومانی هم گفت: اعتماد ماشین آپادانا عمدتا در زمینه فروش ماشین آلات سنگین راهسازی فعالیت می کند و انواع لودر، گریدر و بولدوزر را به نمایندگی از شرکت جینگ گانگ چین در ایران می فروشد. حاشیه سود فعالیت شرکت 26  تا 33 درصد است.

آقاجانی ادامه داد: ماشین سازه پارس در زمینه نصب تجهیزات سنگین همچون جرثقیل است. بخش مهمی از رشد سود سال 96 به دلیل قراردادهای جدید این شرکت است. حاشیه سود این فعالیت حدودا 55درصد است. طرح گستر شهر آرا، یک شرکت حق العمل کار در زمینه محصولات کشاورزی است که با همکاری جهت کشاورزی اقدام به واردات محصولاتی همچون برنج می نماید و بابت هر کیلو واردات حق العمل دریافت می کند. این شرکت عموما برنج وارد می کند.

وی با اعلام اینکه درآمد فعالیت های زیر مجموعه ها بالغ بر 149میلیارد تومان در سال 96 خواهد بود، ادامه داد: هزینه مالی بابت بدهی های بانکی در سود و زیان تلفیقی دیده نمی شود و به نظر می رسد کل پروژه با سرمایه سهامداران تامین مالی شده است. همچنین پرتفوی این شرکت به بهای تمام شده 251.6 میلیارد تومان است که 73درصد آن مربوط به ماشین سازه پارس است اما 31درصد سود خالص را این شرکت تامین می کند.

به گفته مدیرعامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان، 19.3درصد سرمایه گذاری در شرکت ماشین آپادانا صورت گرفته در حالی که 55درصد سود وپسا را این زیر مجموعه تامین می کند. حجم فروش آپادانا در سال 96 به شدت رشد خواهد کرد و اگر قابل تکرار باشد اتفاق خوبی است.

آقاجانی با بیان اینکه شنبه آینده این سهم با P/E حدود 7 مرتبه ایی عرضه می شود، خاطر نشان کرد: در مجموع تعیین قیمت 103 تومانی هر سهم برای عرضه اولیه این سهم منصفانه است و انتظار می رود اهالی بازار توجه خاصی به این سهم داشته باشند. در صورتی که شرکت بتواند حجم خدمات را افزایش دهد، آینده سودآوری بهتری برای این شرکت در سال های بعدی قابل تصور است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ