کد خبر: ۵۱۹۰۷
۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۴/۳

تعلیق محدودیت های FATF علیه ایران تمدید شد
برای دومین سال پیاپی:

تعلیق محدودیت های FATF علیه ایران تمدید شد

گروه بین المللی اقدام مالی اعلام کرد: با توجه به پایبندی تهران به تعهدات همچنان این محدودیت ها را معلق نگه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، گروه بین المللی اقدام مالی (FATF) در بیانیه ای ضمن تقدیر از تهران به واسطه گام های برداشته شده در راستای بهبود شفافیت اقتصادی،اعلام کرد: تا زمان اجرای تمامی اقدامات لازم برای رفع کاستی های شناسایی شده، ایران را به طور دائمی از فهرست سیاه خارج نمی کند.

بنابر این گزارش،گروه اقدام مالی به ابتکار 7 کشور صنعتی دنیا موسوم به جی هفت در سال 1989 و با هدف شفافیت مالی و مقابله با پولشویی تاسیس شد.ایران و کره شمالی تنها کشورهایی هستند که در فهرست سیاه این نهاد بین المللی قرار دارند.

این گروه سال 2000 برای نخستین بار علاوه بر توصیه های سالانه، فهرستی از 15 کشور و منطقه از جمله روسیه، لبنان و رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که به زعم این گروه در مبارزه با پولشویی (و بعدها تامین مالی تروریسم) همکاری نمی کردند.

این فهرست که از آن زمان با عنوان فهرست سیاه FATF شناخته شده، در سال های بعد به روز رسانی شد و تمامی اسامی یاد شده پس از اعمال اصلاحات لازم به تدریج تا ژوئن سال 2007 از این فهرست خارج شدند.

اما درست چند ماه بعد از فوریه 2016، قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در ایران تصویب و اجرایی شد که این مهم کافی بود تا تمامی اقدام های مقابله جویانه علیه ما به مدت 12 ماه به حالت تعلیق درآید.این تصمیم همانطور که در بیانیه شورای عالی مبارزه با پولشویی آمده بود، با مخالفت های لابی های صهیونیستی و کشورهایی همراه شد که خواهان حفظ محدودیت ها علیه ایران بودند.

از جمله این مخالفت ها می توان به نامه 8 سناتور آمریکایی به وزیر خزانه داری وقت آمریکا اشاره کرد که تعلیق محدودیت های ایران را نگران کننده خواندند و خواستار باقی ماندن ایران در فهرست سیاه این گروه شدند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ