کد خبر: ۵۲۰۳۳
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۴/۱۰

علت گرانی پژو ۲۰۰۸، آینده پراید و دلیل تأخیر در امضای قرارداد رنو و ایدرو
نعمت زاده پاسخ داد:

علت گرانی پژو ۲۰۰۸، آینده پراید و دلیل تأخیر در امضای قرارداد رنو و ایدرو

وزیر صنعت در خصوص ادغام وزارتخانه های صنعت و تجارت، دلیل گرانی پژو ۲۰۰۸، تولید پراید در سال آینده، قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت و دلیل تأخیر در امضای قرارداد رنو و ایدرو توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نعمت زاده در آخرین نشست خبری دولت یازدهم در مورد اقدامات انجام شده در وزارت صنعت پس از ادغام وزارت صنعت و بازرگانی گفت: در مورد صنعت و معدن باید یکجا تصمیم گیری شود، در مورد تجارت هم باید گفت هر دو بخشی از هم نیز بخشی از هم محسوب می شوند که برای حمایت از تولید، ادغام اینها به جا بوده است.

وی همچنین از ارایه پیشنهادی به دولت برای اصلاح برخی موارد مربوط به قانون انتزاع بخشی از وظایف وزارت صنعت به وزارت کشاورزی خبر داد.

دلیل گرانی پژو ۲۰۰۸ در تولید داخل

این مقام مسئول در پاسخ به سوال پژو ۲۰۰۸ با بالاترین آپشن ها به قیمت ۱۳ هزار یورو در بازارهای جهانی عرضه می شود، چرا این محصول در ایران با قیمت مناسبی عرضه نمی شود؟ گفت: وقتی خودروی جدیدی به تولید می رسد در ابتدا نمی تواند با تیراژ بالا تولید شود و نیاز به تقویت قطعه سازی در کشور داریم، در نتیجه با افزایش داخلی سازی، قیمت خودروها نیز بهبود خواهد یافت.از ابتدای سال آینده که تولید به روال ظرفیت اصلی برسد، این مشکلات برطرف خواهد شد.

نعمت زاده در مورد گمانه‌زنی های انجام شده در خصوص قیمت ۱۲۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۰۸ نیز گفت:هیچ قیمتی برای این خودرو اعلام نشده و این نرخ ها درست نیست.قرار نیست قیمت کاذب روی پژو ۲۰۰۸ گذاشته شود،در مورد این خودرو قیمت گذاری دولتی نخواهیم داشت و قیمت آن با عرضه و تقاضا مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ایران خودرو خواسته‌ایم تولید این محصول را سرعت دهد ولی این موضوع در گرو عملکرد قطعه سازان است ادامه داد: هرکس فاکتور حواله پژو ۲۰۰۸ را بفروشد ضرر می‌کند، حواله خودرو به نام خریدار است و امکان جابجایی وجود ندارد.

تولید پراید متوقف می‌شود/ اشتباه شورای رقابت

وزیر صنعت از توقف تولید پراید تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو نمی تواند خود را با استانداردهای جدید که از دی ۹۷ اجباری می شود، تطبیق دهد و به همین دلیل پایان سال ۹۷ آخر عمر پراید خواهد بود.

نعمت زاده با بیان اینکه سهم پراید در تولیدات سایپا در ابتدای دولت یازدهم بیش از ۷۰ درصد بود، افزود: این رقم سال گذشته به ۳۴ درصد رسید و سال جاری نیز به ۲۸ درصد خواهد رسید.

وی با انتقاد از قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت گفت: دلیلی ندارد قیمت خودرو به صورت سوری تعیین شود و عده ای نیز از این کار منتفع شوند. شورای رقابت در برخی موارد این سیاست را پذیرفته ولی اصولا این شورا باید سیاست قیمت گذاری را مشخص کند و قیمت خودرو باید توسط واحد تولیدی مشخص شود.شورای رقابت به اشتباه از دولت قبل وارد کار قیمت گذاری خودرو شد و برای آقایان سخت است که این روال را تغییر دهند.

رنو و ایدرو در پیچ و خم مذاکرات

این مقام مسئول درباره دلیل تأخیر در امضای قرارداد رنو و ایدرو گفت: برای تحقق برخی موارد مانند سرمایه گذاری ۶۰ درصدی رنو در ایران و همچنین صادرات ۳۰ درصدی تولیدات مشترک، در حال مذاکره هستیم و از رنو خواسته‌ایم قطعه سازان ایرانی را به زنجیره جهانی خود متصل کند.

نعمت زاده تصریح کرد: ۳۰ قطعه ساز ایرانی برای پیوستن به این زنجیره تأیید شده‌اند و تقاضای ما این است که این تعداد دو برابر شود.

وی با تأکید بر لزوم قرار گرفتن شرکت نگین خودرو به عنوان واردکننده محصولات رنو در زیرمجموعه شرکت مشترک ایدرو و رنو گفت: ما از آنها خواسته‌ایم تا با حفظ شخصیت حقوقی، زیر بلیت قرارداد جدید قرار گیرند و در این رابطه جلساتی نیز داشته‌ایم.

نعمت زاده در مورد الزام آغاز تولید خودروهای خارجی با داخلی سازی ۴۰ درصدی و مغایرت تولید پژو ۲۰۰۸ با این مصوبه و آغاز تولید این خودرو با داخلی سازی ۳۰ درصدی گفت:داخلی سازی ۴۰ درصدی در سال اول تولید خودروها مورد تأکید است، نه در آغاز تولید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ