کد خبر: ۵۲۲۷۲
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۴/۱۷

عدم اصلاح نرخ سود بانکی منجر به رشد تورم می شود
یک نماینده مجلس :

عدم اصلاح نرخ سود بانکی منجر به رشد تورم می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بالا بودن نرخ سود بانکی و متناسب نشدن این نرخ با نرخ تورم باعث شد هزینه های بخش تولید بالا باشد و در صورت عدم اصلاحات، منجر به افزایش تورم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا سعیدی مبارکه به خانه ملت گفت: در خصوص دو رقمی شدن مجدد نرخ تورم، دولت در چهار سال گذشته سیاست های اقتصادی خود را با تمرکز برکاهش نرخ تورم تدوین و اجرایی کرد.

وی بیان کرد: وجود رکود اقتصادی در کاهش نرخ تورم تاثیرگذار بوده، بنابراین با خروج از رکود باید اتخاذ تدابیر اقتصادی به نحوی باشد که نرخ تورم در کنترل باشد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس افزود: بالا بودن نرخ سود بانکی و متناسب نشدن این نرخ با نرخ تورم باعث شد هزینه های بخش تولید بالا باشد و چنانچه در این زمینه اصلاحاتی صورت نگیرد در افزایش نرخ تورم تاثیرگذار است.

این مقام مسئول  تصریح کرد: نزولی شدن نرخ تورم با اعمال سیاست سرکوب قیمتی تا یک مقطع زمانی جواب می دهد به دلیل اینکه افزایش هزینه مانع کنترل تورم است.

سعیدی مبارکه گفت:باید با ارائه تسهیلات مناسب بانکی، حمایت از واحدهای تولیدی و همچینن تک نرخی کردن ارز، تداوم کاهش نرخ تورم پیگیری شود. همچنین دستاورد دولت در زمینه کاهش نرخ تورم در صورت عدم کنترل هزینه های تولید با چالش روبرو می شود.

گفتنی است بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از اقتصاد ایران پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در سال 96 به 4 درصد کاهش یابد این نهاد بین المللی رشد اقتصادی ایران در سال 95 را  6.4 درصد برآورد کرده است همچنین بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از اقتصاد ایران پیش بینی کرده است تورم تک رقمی بیش از یک سال دوام نیاورد و در سال 96 تورم دو رقمی به ایران بازخواهد گشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ