کد خبر: ۵۲۶۶۵
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۴/۲۷

١٣‌هزار کانال تلگرامی هرماه مسدود می‌شوند/فهرست روزانه٢٠٠ کانال غیراخلاقی
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد:

١٣‌هزار کانال تلگرامی هرماه مسدود می‌شوند/فهرست روزانه٢٠٠ کانال غیراخلاقی

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به فهرست روزانه ٢٠٠ کانال غیراخلاقی توسط دادستانی گفت: ماهانه ١٣‌هزار و ٢٠٠ کانال تلگرامی با مصادیق مجرمانه مسدود می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد آذری‌جهرمی در یک مناظره تلویزیونی با عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ، گفت: در ابتدای دولت، ٩٠ درصد ‏مصرف کاربران از اینترنت جهانی و ١٠ درصد ‏مربوط به محتوای داخلی بوده، اکنون این آمار به نحوی است که ٤٠ درصد مصرف کاربران داخلی و ٦٠ درصد خارجی است.

وی ادامه داد: از محتوای خارجی مصرفی کاربران، ٢٥ درصد مربوط به تلگرام و ١٥ درصد مربوط به شبکه اینستاگرام است. همچنین در هر هفته سه‌ هزارو ٣٠٠ کانال تلگرامی با مصادیقی مانند داعش و خشونت، کودک‌آزاری و توهین علیه مقدسات نظام، مسدود می‌شوند. به طور کل می‌توان گفت ماهانه ١٣‌هزار و ٢٠٠ کانال تلگرامی با مصادیق مجرمانه مسدود می‌شوند.

این مقام مسئول اظهار داشت: دادستانی به طور متوسط روزانه فهرست ٢٠٠ کانال غیراخلاقی را برای وزارت ارتباطات می‌فرستد و براساس برآوردها در این کانال‌ها حدود ٢٥ مصداق مجرمانه تشخیص داده شده است.

جهرمی از مذاکرات صورت‌گرفته با مدیران تلگرام برای مسدودکردن کانال خبر داد و گفت: به دلایل متفاوتی، امکان مسدودکردن برخی از این کانال‌ها از سوی تلگرام وجود ندارد، همچنین شبکه‌های پیام‌رسان درآمد 3 هزار‌ میلیارد تومانی برای بخش خصوصی ایجاد می‌کنند. اگر مسائل حقوقی حل شود، بخش خصوصی آماده فعالیت در این بخش خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم حاکمیت خود را روی سرویس‌دهنده‌های خارجی بیشتر کنیم، می‌توانیم جلوی فعالیت آن هشت هزار کانالی را که به دلیل عدم مطابقت مفاهیم مصادیق مجرمانه از سوی مدیران تلگرام، مجرمانه تشخیص داده نشده است را بگیریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ