کد خبر: ۵۲۶۶۹
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۴/۲۷

علت افزایش بدهی بانک های خصوصی به بانک مرکزی از ۱۲ به ۳۸ هزار میلیارد
توسط دبیر کانون بانکهای خصوصی و موسسات اعتباری اعلام شد:

علت افزایش بدهی بانک های خصوصی به بانک مرکزی از ۱۲ به ۳۸ هزار میلیارد

دبیر کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری علت افزایش بدهی بانک های خصوصی به بانک مرکزی که سال گذشته با رشد ۳ برابری به بیش از ۳۸.۲ هزار میلیارد تومان رسید را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا جمشیدی درباره علت افزایش بدهی بانک های خصوصی به بانک مرکزی که سال گذشته با رشد 3 برابری به بیش از 38.2 هزار میلیارد تومان رسید ، به ایرنا گفت: بخشی از این مشکل به خروج سپرده های مردم از این بانک ها بویژه بانک های کوچک باز می گردد.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد رواج شایعه ناتوانی و ورشکستگی برخی بانک ها در شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و فضای مجازی بوده ایم. انتشار این شایعات و دامن زدن به آنها سبب شد تا سپرده گذاران نگران شوند و بخواهند موجودی خود را از برخی بانک ها خارج کنند. طبق بررسی کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری، منشاء این اخبار نادرست و شایعات به برخی بانک های بزرگ باز می گشت.

این مقام مسئول ادامه داد: هرچند آنها این مطلب را تکذیب کردند اما مدارک نشان می داد که آنان با ایجاد ترس و نگرانی در بین سپرده گذاران بانک های کوچک سعی می کردند سپرده آنها را به سمت خود جذب کنند که همین اتفاق نیز افتاد.

جمشیدی با بیان اینکه بانک ها نقدینگی خود را از بازار بین بانکی و یا بانک مرکزی تامین می کنند، گفت: اکنون که سپرده های بانک های کوچک به سمت بانک های بزرگ هدایت شده، آنها همین مبالغ را در بازار بین بانکی به بانک های خصوصی وام می دهند. با ورود بانک مرکزی به موضوع انتشار این شایعات و اطمینان بخشی به مردم مبنی بر اینکه سپرده های آنها تا سقف یک میلیارد ریال از سوی صندوق ضمانت سپرده ها تضمین است، این شایعه کارکرد خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه، نظارت دقیق بانک مرکزی بر عملکرد بانک ها در حوزه های مختلف و رصد رفتارهای بانک ها، سبب شده تا هرکس از رویه معمول خود عدول کند، با تذکر و حتی تنبیه بانک مرکزی مواجه شود، از مردم خواست اخبار مربوط به حوزه بانک ها را از طریق مراجع رسمی دنبال کنند و شایعاتی که در شبکه های ماهواره ای و یا فضای مجازی منتشر می شود، اعتنا نکنند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ