کد خبر: ۵۲۶۹۹
۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۴/۲۸

تحریم جدید آمریکا علیه ایران با ۱۸ شخص و شرکت/ واکنش وزارت خارجه ایران

تحریم جدید آمریکا علیه ایران با ۱۸ شخص و شرکت/ واکنش وزارت خارجه ایران

آمریکا ۱۸ شخص و شرکت را به بهانه‌هایی از جمله ارتباط با برنامه موشکی ایران تحریم کرد و وزارت خارجه هم با صدور بیانیه به این اقدام واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بنابر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، 7 سازمان ، 5 فرد حقیقی ، یک سازمان چند ملیتی مستقر در ایران و سه فرد مرتبط ، به دلیل حمایت از نیروهای نظامی یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم شده‌اند.

با این اقدام ، تمام دارایی‌ها و سهام‌ متعلق به این ۱۸ فرد و نهاد در حیطه قلمرو حاکمیتی آمریکا مسدود شده و افراد آمریکایی از انجام مبادلات مالی با آنها منع می‌شوند.

بنابر اعلام خزانه‌داری آمریکا ، سه شبکه که به تازگی تحریم شده‌اند، با ساخت پهپادها و تجهیزات نظامی برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تولید و نگهداری قایق‌های سریع برای نیروی دریایی سپاه یا تأمین قطعات الکتریکی برای نهادهای حامی نیروهای نظامی ایران اقدام به پشتیبانی از نیروهای نظامی ایران کرده‌اند.

فهرست افراد و سازمان‌های تحریم شده :

◾️1- محمد سعید آجیلی (از شرکت نرم‌افزاری آجیلی)
◾️2- سید رضا قاسمی (از شرکت رایان رشد افزار)
◾️3- فرشاد حاکم‌زاده  (از شرکت رایان رشد افزار)
◾️4- امیلی لیو (تبعه چین، وابسته به شیراز الکترونیک)
◾️5- محسن پارساجم (از شرکت رایان رشد افزار)
◾️6- محمدرضا رضاخواه (از شرکت نرم‌افزاری آجیلی)
◾️7- رسیت تاوان (تبعه ترکیه، وابسته به کشتی‌سازی مد کندالو قشم)
◾️8- شرکت آباساینس تک (مستقر در چین)
◾️9- شرکت نرم‌افزاری آجیلی
◾️10- شرکت اندیشه وصال خاورمیانه
◾️11- سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه
◾️12- سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه
◾️13- تعاونی کشتی‌سازی مد کندالو قشم
◾️14- گروه رامور (مستقر در ترکیه)
◾️15- شرکت رایان رشد افزار
◾️16- شرکت ریبیم اوپترونیکس (مستقر در چین)
◾️17- شرکت ریبیم کورپوریشنز (مستقر در چین)
◾️18- شرکت سانوی تک (مستقر در چین)

واکنش وزارت خارجه ایران

با این رویداد، وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه این اقدام آمریکایی‌ را سخیف و بی‌ارزش خواندو اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا در اجرای تعهدات کشور خود بر اساس برجام، اقدام به تمدید توقف تحریم‌های کنگره آمریکا علیه ایران کرد. بر اساس برجام رئیس جمهور آمریکا متعهد است با استفاده از اختیارات خود، اجرای تحریم‌های هسته‌ای کنگره آمریکا علیه ایران را متوقف کرده و مرتباً به این توقف استمرار بخشد.

همزمان، وزیر امور خارجه آمریکا نیز برخلاف تمامی ادعاهای قبلی یک بار دیگر پایبندی ایران به برجام را طی نامه‌ای به کنگره آن کشور گواهی نمود.

در کنار اجرای این تعهدات، دولت آمریکا به‌منظور جبران ناکامی خود در قانع کردن متحدین اروپایی برای خروج از برجام، اقدام به اضافه کردن نام تعداد دیگری از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی، به فهرست تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی خود به‌بهانه کمک به برنامه موشکی ایران کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدام سخیف و بی‌ارزش آمریکا در اضافه کردن اسامی افراد جدید به فهرست تحریم‌های غیرقانونی خود، متقابلاً اقدام به تحریم تعدادی دیگر از اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی که در ضدیت با مردم ایران و سایر ملل مسلمان منطقه گام برداشته‌اند، خواهد نمود. اسامی این اشخاص به‌زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ