کد خبر: ۵۲۷۰۱
۹:۶ - ۱۳۹۶/۴/۲۸

دلیل اصلی عدم امضا قرارداد رنو و رفتار متفاوت پژو

دلیل اصلی عدم امضا قرارداد رنو و رفتار متفاوت پژو

نگاه متفاوت در رفتار دو خودروساز فرانسوی نشان می دهد پژو با وجود عدم‌التزام به قانون داخلی‌سازی ۴۰ درصدی، موفق به امضای قرارداد و شروع فعالیت شده اما رنو درگیر مذاکره بر سر این الزام هستند که علت آن می تواند به بر عهده نگرفتن تعهدی غیرقابل‌اجرا باز گردد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دنیای اقتصاد،در شرایطی که پژو ضمن امضای قرارداد همکاری مشترک با ایران خودرو، وارد فاز اجرایی شده، رنو هنوز در مرحله مذاکرات با ایدرو باقی مانده و دو طرف فعلا قراردادی را به امضا نرسانده‌اند.

آن‌طور که منابع رسمی اعلام کرده‌اند، دلیل اصلی امضا نشدن قرارداد رنو تا به امروز، اختلاف نظر این خودروساز فرانسوی با ایدرو بر سر داخلی‌سازی قطعات است.

طبق الزام وزارت صنعت، هر خودروساز خارجی که قصد حضور در ایران و همکاری مشترک با شرکت‌های داخلی را دارد، باید شروع تولید محصولات با ساخت داخل حداقل 40 درصد باشد. این در شرایطی است که پژو با وجود امضای قرارداد با ایران خودرو و آغاز فعالیت رسمی در کشور، هنوز به ساخت داخل حتی 10 درصد نیز دست نیافته است.

در این شرایط، پرسش اینجاست که چرا پژو با وجود عدم‌التزام به قانون داخلی‌سازی 40 درصدی، موفق به امضای قرارداد و شروع فعالیت شده، اما رنویی‌ها هنوز درگیر مذاکره بر سر این الزام هستند. به‌نظر می‌رسد پاسخ این پرسش در تفاوت نگاه و رفتار رنو و پژو نهفته است.

بر این اساس، پژو احتمالا در قرارداد با ایران خودرو، ساخت داخل 40 درصدی را پذیرفته، اما چون به زیر و بم خودروسازی کشور آگاه بوده و به تاخیر در اجرای قوانین و حتی نقض آنها واقف است، چندان التزامی به رعایت الزام موردنظر ندارد.

با این حال رنویی‌ها رفتاری دیگر را در پیش گرفته و چون نمی‌خواهند تعهدی غیرقابل‌اجرا را برعهده بگیرند، زیر بار الزام ساخت داخل 40 درصدی در شروع تولید نرفته اند، بنابراین هنوز قرارداد آنها با ایدرو نهایی نشده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ