کد خبر: ۵۲۷۹۷
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۴/۳۱

توضیح مدیرعامل فرابورس درباره معاملات سهم خبرساز امروز
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

توضیح مدیرعامل فرابورس درباره معاملات سهم خبرساز امروز

مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه شرکت داروسازی قاضی پذیرش نشده ، درباره معاملات دو روزه و رشد ۳۸ درصدی قیمت این شرکت در دومین روز حضور در بازار توضیح داد.

امیر هامونی در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره معاملات امروز سهام شرکت داروسازی شهید قاضی که با رشد قیمت 38 درصدی در دومین روز گشایش نماد همراه بود، با تایید نکات اعلامی در خبر"علت رویداد عجیب امروز بازار مشخص شد" و ماده 10 نحوه انجام معاملات در بازار پایه توضیح داد: نکته اول در مورد این شرکت این هست که برخلاف باور برخی فعالان، این شرکت درخواستی برای پذیرش در فرابورس را نداده و تنها به موجب قانون، نزد سازمان بورس درج شده تا در صورت بهبود کیفیت سود و افشا مناسب اطلاعات در 6 ماه ، امکان حضور پذیرش در دیگر بازارهای فرابورس فراهم شود.

وی ادامه داد: کشف قیمت 1956 تومانی هر سهم شرکت در چهارشنبه گذشته هم توسط سهامدار عمده (صندوق بازنشستگی کشوری) بود که می توانست از طریق آگهی و یا معاملات توافقی باشد اما در نظر داشت ضمن کشف قیمت ، مقداری از سهام را به بازار عرضه کند. بنابراین سهامدار عمده در تعیین قیمت چهارشنبه گذشته ، نقش اساسی داشت.

این مقام مسئول افزود: درحالی کشف قیمت سهام "دقاضی" درحال بررسی است که در صورت احتمال وجود دستکاری، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

هامونی ادامه داد: حتی اگر 4 - 5 میلیون سهمی که توسط دیگر سهامداران معامله شد و در آن شائبه دستکاری قیمت باشد اما امکان ابطال در فرصت 30 دقیقه ایی بعد از اتمام معاملات نباشد، بازهم پیگیری ها و بررسی های لازم برای ارتباط کاری و یا غیرکاری با سهامدار عمده ، انجام خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد: با این اوصاف باید اتمام بررسی ها و مشخص شدن نتایج آن بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ