کد خبر: ۵۲۸۰۹
۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۵/۱

افزایش دما روزهای آینده و درخواست از مردم/ علت افزایش مصرف
معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرد:

افزایش دما روزهای آینده و درخواست از مردم/ علت افزایش مصرف

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام علت افزایش مصرف برق، از افزایش دما طی روزهای آینده خبر داد و از مردم خواست در ساعات پیک ، صرفه جویی کرده و از استفاده وسایل پر مصرف خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا حقی فام با اعلام اینکه ورود بی‌رویه لوازم سرمایشی پرمصرف یکی از علل افزایش مصرف برق است که باید از این رویه جلوگیری کرد ، گفت:‏ در صورت تداوم رشد مصرف برق، صنعت برق با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری 18 درصد خاموشی ناشی از کسر تولید برق بود که نقش وسایل غیر استاندارد بسیار مهم است که در دو استان تهران و آذربایجان استفاده شدند و صنعت برق را درگیر کردند. این درحالی است که مصرف انرژی ایران 4.5 برابر دنیا و 14 برابر ژاپن و مربوط به بخش خانگی است.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق اعلام سازمان هواشناسی ، طی روزهای آینده بار دیگر افزایش دما بویژه در استان های جنوبی و ‏گرمسیر رخ خواهد داد ولی هرچند نیروگاه ها آماده باش کامل هستند اما اگر از پیک مصرف فراتر روند، با ضعف مواجه می شوند. پیک مصرف 2 بعد از ظهر بوده و از مردم درخواست می شود در ساعات پیک ، تا حد ممکن صرفه جویی و از استفاده وسایل پر مصرف خودداری کنند.

به گفته حقی فام یکی از راهکارهای تقویت صنعت برق و افزایش تولید برق، سرمایه گذاری در بخش انرژی های نو، بویژه ‏انرژی خورشیدی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ