کد خبر: ۵۲۸۱۱
۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۵/۱

سایپا دیزل قرارداد نوسازی کامیون را امضاء کرد/ تولید 8500 دستگاه در دو سال

سایپا دیزل قرارداد نوسازی کامیون را امضاء کرد/ تولید 8500 دستگاه در دو سال

سایپا دیزل قرارداد نوسازی کامیون های فرسوده را امضاء کرد و قرار است در سال جاری ۳۵۰۰ دستگاه و سال آینده حدود ۵ هزار دستگاه تولید کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، قرارداد چهارجانبه‌ نوسازی بخشی از کامیون‌های فرسوده در حال تردد در ناوگان حمل‌و‌نقل باری بین سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، بانک توسعه تعاون و شرکت سایپا دیزل منعقد شد.

براساس این قرارداد و در فاز اول  ۶۰۰ دستگاه از کامیون‌های فرسوده با عمر بیش از ۳۵ سال در حال تردد در جاده‌ها با کامیون‌های ولوو جایگزین خواهد شد. با اجرایی شدن این قرارداد مصرف سوخت ناوگان حمل‌و‌نقل باری کاهش یافته و میزان آلایندگی‌ این ناوگان نیز کمتر خواهد شد.

رسول محمد صادقی مدیرعامل سایپا دیزل در این باره گفت: با نوسازی ناوگان فرسوده باری با خودروهای جدید مصرف سوخت ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۴ میزان خسارات ناشی از آلودگی هوا در جهان ۱۶ هزار میلیارد دلار بوده که 26.2 درصد آن مربوط به خودروهای فرسوده است.

وی با بیان اینکه با نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌و‌نقل باری با خودروهای جدید، آلایندگی خودروها تا ۷۵ درصد کاهش خواهد یافت،عنوان کرد: کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت از دیگر مزایای نوسازی کامیون‌های فرسوده با کامیون‌های جدید است.

صادقی ادامه داد: ظرفیت سایپا دیزل بیش از ۱۰هزار دستگاه درسال است که سال جاری حدود ۳۵۰۰ دستگاه و سال آینده حدود ۵ هزار دستگاه تولید خواهد شد.در طرح نوسازی ناوگان فرسوده باری،شرکت خودروساز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر تسهیلات پرداختی از سوی سیستم بانکی گران است و این سیستم باید در جهت کاهش نرخ سود تسهیلات حرکت کند تا هزینه تولیدکنندگان کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ