کد خبر: ۵۲۸۹۴
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۵/۳

واکنش مدیرعامل فولاد مبارکه به نگرانی اتحادیه اروپا و اتهام دامپینگ

واکنش مدیرعامل فولاد مبارکه به نگرانی اتحادیه اروپا و اتهام دامپینگ

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اتهام دامپینگ فولاد ایران از سوی اتحادیه اروپا گفت: این اتحادیه از حالا برای افق ۱۴۰۴ که ایران حداقل ۲۵ میلیون تن صادرات خواهد داشت، ابراز نگرانی می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام سبحانی در مورد اتهام دامپینگ فولاد ایران و 4 کشور چین، صربستان، اوکراین، برزیل از سوی اتحادیه اروپا به ایرنا گفت: ایران در افق چشم انداز 1404 برنامه 55 میلیون تن فولاد را پیش بینی کرده که از این رقم افزون بر 45 درصد برای صادرات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پس از بحث های مختلف، پیشنهاد داده شده هر تولید کننده چنانچه زیر قیمت کف تعیین شده به اتحادیه اروپا، فولاد صادر کند، جریمه می شود .با توجه به پیش بینی وزیر صنعت، سال جاری صادرات فولاد به حدود 8 میلیون تن برسد که افزون بر 30 درصد نسبت به عملکرد سال گذشته رشد خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: رشد تولید فولاد ایران و توان صادراتی در این بخش با توجه به اینکه کشور ما در افق چشم انداز حرف اول را در منطقه خواهد زد، اتحادیه اروپا را نگران کرده است.

سبحانی تاکید کرد: موضوع ضد دامپینگ اتحادیه اروپا بطور قطع نمی تواند بی رابطه با توانمندی ایران در فولاد سازی باشد که این نشانه توانمندی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ