کد خبر: ۵۳۹۷۴
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۵/۶

نحوه عرضه جوجه یک‌ روزه در بورس کالا/ حضور ۱۱ شرکت و صف ۸۰ شرکت دیگر
قائم مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه اعلام کرد:

نحوه عرضه جوجه یک‌ روزه در بورس کالا/ حضور ۱۱ شرکت و صف ۸۰ شرکت دیگر

قائم مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با اعلام استقبال زیاد تولیدکنندگان در بورس کالا و مراحل عرضه گفت: درحال حاضر۱۱ شرکت در بورس کالا حضور دارند و ۸۰ شرکت در صف ورود هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اصغری فرد قائم مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه با اعلام استقبال زیاد تولیدکنندگان جوجه یک روزه برای عرضه در بورس کالای ایران به ایانا گفت: عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا دارای مراحلی همچون اخذ کد معاملاتی، ارائه مدارک، پذیرش امیدنامه و عرضه است که درحال حاضر۱۱ شرکت در بورس کالا حضور دارند و ۸۰ شرکت در صف ورود به بورس کالا و ارائه مدارک هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۹۰ هزار قطعه جوجه یک روزه در تالار فرعی بورس کالا عرضه شد، گفت: با ورود این محصول به تالار اصلی بورس کالا باید مدارک و مستندات بیشتری ارائه شود. این درحالی است که از سمت مزارع مرغداران گوشتی هم اقدامات خوبی برای گرفتن کد بورسی در حال انجام است که این تولیدکنندگان نیز باید مراحل عرضه در بورس را طی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: ظرفیت جوجه گوشتی با صادرات جزئی که صورت می گیرد ۲۵۰ میلیون قطعه است که نیاز کشور را برآورده می کند اما ۴۲۰ میلیون قطعه ظرفیت برای مرغداران گوشتی ثبت شده که از این میزان ۲۰ میلیون مرغداری های گوشتی بدون مجوز هستند و مابقی دارای پروانه هستند.

به گفته اصغری فرد،بیش از ۵۰۰ مزرعه پرورش جوجه در کشور فعال است که توسط ۳۰۰ شرکت مدیریت می‌شوند. به عبارتی دیگر ۳۰۰ شرکت پرورش جوجه یک‌روزه ثبت که هرکدام تعدادی مزرعه دارند. همچنین از این ۳۰۰ شرکت تاکنون بیش از ٨٠ پرورش دهنده جوجه یک‌روزه برای عرضه محصولات‌ در بورس کالا کد بورسی دریافت کرده‌اند که تعدادی از آنها در مرحله پذیرش و تعدادی در مرحله ارائه امیدنامه خود به بورس هستند.

وی تصریح کرد: زمانیکه قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا می کند، مرغدار احساس می کند که با جوجه ریزی با افزایش سود مواجه می شود لذا طبیعی است که تقاضا برای جوجه ریزی افزایش یابد که تقاضای زیاد برای خرید جوجه یک روزه از ابتدای بهمن سال گذشته سایه خود را روی صنعت انداخته و موجب رشد قیمت شده است.

اصغری فرد تصریح کرد: با افزایش قیمت مرغ در ماه های اخیر تمهیداتی اندیشیده شد تا با عرضه این محصول در بورس کالا، مکانیزم کشف قیمت روشن و شفاف شده و قیمت عادلانه ای برای این محصول کشف شود.

وی با بیان اینکه با ورود این محصول به بورس کالای ایران مکانیزم کشف قیمت شفاف شده است، تصریح کرد: با خارج شدن از بازار سنتی و نیز افزایش عرضه و رقابت برای این محصول در تابلوی بورس کالا، قیمت مرغ و جوجه یک روزه به تعادل می رسد زیرا هیچ کدام از مزارع مرغ مادر راضی نیستند که قیمت این محصول در این وضعیت بماند.

قائم مقام دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه تصریح کرد: با گذشت یکماه از عرضه جوجه یک روزه در بورس کالا پیش بینی می شود که با توجه به کشف قیمت عادلانه و شفاف در بورس کالای ایران، مزارع مرغ مادر برای ورود به این بورس تشویق شوند و رفته رفته بر حجم عرضه و معامله این محصول افزوده شود.

اصغری فرد تاکید کرد: با توجه به مزیت های متعدد بورس کالا باید تقاضا به سمت بورس راهنمایی شود تا خریدار بداند که از کجا با قیمت مناسب می توانند جوجه را خریداری کند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ