کد خبر: ۵۴۰۶۸
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۵/۹

مواضع روحانی در نشست مشترک سران ٣ قوه

مواضع روحانی در نشست مشترک سران ٣ قوه

رییس جمهور در نشستی با سران ۳ قوه گفت: دیگر دوران انتخابات تمام شده و اکنون فصل شروع همدلی و همکاری است تا دست در دست هم، مطالبات موردنظر در زندگی مادی و معنوی مردم را پاسخ دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جلسه رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه دیروز به میزبانی حسن روحانی برگزار شد.

وی پس از این نشست مشترک، با بیان اینکه بعد از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ٩٦ منتظر فرصتی بودیم که رؤسای سه قوه راجع به موضوعات مهم کشور و مسائل داخلی و خارجی با هم بحثی داشته باشیم و این توفیق حاصل و جلسه بسیار خوبی تشکیل شد، گفت: اکنون فصل شروع همدلی و همکاری است و دیگر دوران انتخابات تمام شده ،همه باید دست به دست هم دهیم تا مطالبات موردنظر در زندگی مادی و معنوی مردم را پاسخ دهیم.

این مقام مسئول افزود: در این جلسه راجع به وحدت و انسجام بیشتر داخلی میان قوای سه‌گانه و همه نیروهایی که در مسیر خدمت تلاش می‌کنند، مباحثی میان سران سه قوه مطرح شد.

روحانی با اشاره به گفت و گو در زمینه مسائل اقتصادی، به‌ویژه در بخش تولید و سرمایه‌گذاری ادامه داد:  تولید، اشتغال و رونق اقتصادی که باید در کشور ایجاد شود، بسیار حائز اهمیت است.رؤسای قوای سه‌گانه بر موضوع حمایت از سرمایه گذاری تأکید دارند،ما به‌ دنبال این هستیم که یک بسته حمایتی جدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، آماده کنیم و با حمایت سه قوه از این بسته، بتوانیم در نحوه اجرا و عمل همدیگر را یاری کنیم.

وی تصریح کرد: امروز به خوبی می‌توانیم سرمایه داخلی و خارجی را جذب کنیم و اگر سرمایه به خوبی جذب شود، حربه‌ای که آمریکایی‌ها در دست گرفتند، به شدت کند می‌شود چراکه ما با آمریکا ارتباط اقتصادی نداشته و آنها نیز در کشور ما سرمایه‌گذاری ندارند. ما با آمریکایی‌ها تجارتی نداریم و اگر بتوانیم با سایر جهان ارتباط بسیار تنگاتنگی در زمینه اقتصادی داشته باشیم، آنها هم دیگر یا نمی‌توانند از حربه تحریم استفاده کنند یا اگر هم بخواهند استفاده کنند، تأثیرگذار نخواهد بود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به گفت و گوی سران سه قوه درباره تحریم‌های اخیر آمریکا و اقداماتی که باید در برابر این تحریم و برای مقابله‌به‌مثل انجام شود،افزود: نمونه این اقدامات کاری است که مجلس در دست اقدام دارد و انجام خواهد داد،البته این بحث به تفصیل در جلسه هیئت نظارت، به طور جزئی‌تر دنبال می‌شود تا آمریکایی‌ها بدانند بیشترین خسارت را از این‌گونه اقدامات، آنها خواهند برد و این کارها، آنها را در جهان منزوی خواهد کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه ایران امروز در جایگاهی است که کسی نمی‌تواند به عظمت آن صدمه‌ای وارد کند، ادامه داد: بین قوای سه‌گانه و سایر ارکان نظام، تحت نظر رهبری، وحدت و انسجام وجود داشته و همه قوا از نیروهای مسلح که حامی این نظام هستند، حمایت خواهند کرد و کسی نخواهد توانست صدمه‌ای به قدرت آنها وارد کند.

وی گفت: ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سایر نیروهای امنیتی، مورد حمایت ملت، رهبری و سه قوه هستند ودولت دوازدهم با وحدت و هماهنگی بیشتر با مجلس و قوه قضائیه، در راستای محقق‌کردن مطالبات و خواست‌های مردم تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ