کد خبر: ۵۴۰۸۱
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۵/۹

برنامه های حال و آینده لوتوس پارسیان در بورس کالا اعلام شد
توسط مدیرعامل:

برنامه های حال و آینده لوتوس پارسیان در بورس کالا اعلام شد

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان برنامه های حال و آینده در بورس کالا را اعلام کرد و از آمادگی همکاری با شرکت های نرم افزاری در توسعه صندوق های کالایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی تیموری با بیان اینکه ابزارهای مالی نوین در بازار سرمایه در موارد متعدد عرضه شده اما چندان عملیات و کارایی لازم را نداشته گفت: مجموعه تامین سرمایه لوتوس پارسیان برای راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری کالایی به پشتوانه طلا تلاش کرد ابزاری ارایه کند که از کارایی لازم برخوردار باشد.

وی ضبا قدردانی از مدیریت سازمان بورس و بورس کالا برای ایجاد زیرساخت ها، تدوین آیین نامه ها، قوانین و مقررات و عملیات اجرایی جهت ارائه ابزارهای جدیدگفت: ابزارهایی که بر پایه بورس کالا باشد، اهمیت بالایی دارد. بعد از بحران مالی سال ۸-۲۰۰۷ نیز ابزارهای بر پایه بازار کالایی اهمیت بیشتری پیدا کرد و این نتیجه به دست آمد که این ابزارها بیش از ابزارهای واسطه ای به رشد اقتصادی کمک می کنند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به راه اندازی اولین صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس مشخص شد در بازار سرمایه این ظرفیت وجود دارد که برای راه اندازی سایر صندوق های سرمایه گذاری کالایی که از ظرفیت رشد برخوردار هستند، اقدام کرد.

تیموری به فرآیند بازاریابی برای آغاز معاملات ثانویه صندوق "طلا" نیز اشاره کرد و گفت: بازاریابی های انجام شده برای شروع معاملات ثانویه این صندوق تنها معطوف به بازار سرمایه بود و برای جذب سرمایه گذار به صورت عمومی اقدامی صورت نپذیرفت. با این حال زیرساخت هایی برای این صندوق در تامین سرمایه لوتوس پارسیان فراهم شده که هر فرد سرمایه گذاری، حتی اگر دارای کارگزار نباشد، به کمک آن می تواند با مراجعه به پرتال موجود در سایت این مجموعه سفارش خرید و فروش را ثبت کند که فراهم شدن این قبیل زیرساخت ها به توسعه هر چه بیشتر صندوق ها کمک می کند.

وی با بیان اینکه سیاست این تامین سرمایه راه اندازی صندوق های متعدد با اندازه کوچک نیست،افزود: تلاش داریم ابزارهایی در اندازه مناسب به بازار سرمایه ارایه کنیم و در این زمینه راه اندازی صندوق های کالایی از یک سو کمک شایانی به ایجاد سلف های منجر به تحویل می کندو از سوی دیگر قصد ارائه ابزاری برای تامین مالی شرکت های تولیدی به ویژه در شرایط رکودی داریم تا تولیدکنندگان بتوانند ضمن تأمین منابع مالی مورد نیاز، تولیدات را نیز بفروشند.

مدیرعامل تأمین سرمایه لوتوس پارسیان با تاکید بر ایجاد ابزارهایی همراه با رونق بازار فیزیکی گفت: در این راستا درصدد هستیم عرضه اوراق سلف طلای منجر به تحویل را دنبال کنیم. زیرا این ابزار هم در کسب بازدهی و نقدشوندگی بالا به صندوق های فعلی و هم به پیشرفت اقتصاد واقعی کمک می کند.

تیموری چشم انداز پیش روی صندوق سرمایه گذاری طلای لوتوس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این صندوق در کنار ایفای نقش در بازار سرمایه و به ویژه بورس کالا، به توسعه سایر صندوق های کالایی نیز کمک کند. با تلاش برای ارائه ابزاری کارا از لحاظ نقدشوندگی، مدیریت پرتفوی و تحقق بازدهی در این صندوق به بازار سرمایه ،امیدواریم در این زمینه شرکت های نرم افزاری نیز با ما همکاری کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ