کد خبر: ۵۶۱۴۶
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۵/۱۱

مجلس از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه حمایت می کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

مجلس از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه حمایت می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بررسی عملکرد سازمان بورس در مواجه با شرکتهای دانش بنیان گفت:مجلس از صندوق های سرمایه گذاری جسورانه حمایت می کند و جا دارد دولت نیز حامی شرکتهای دانش بنیان باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی تامین سرمایه آرمان با هدف جذب منابع مالی و به منظور سرمایه گذاری در طرح های مخاطره پذیر اقدام به پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه توسعه فناوری آرمانی در هفته دوم شهریور خواهد کرد که علی قربانی با اعلام نقش این نوع صندوق ها به کار آفرینی ، از حمایت مجلس از صندوق سرمایه گذاری جسورانه خبر داد.

وی درباره عملکرد سازمان بورس در حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان یکی از بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی است و حمایت بازارسرمایه  از این شرکت ها که پایه و اقتصاد آنها بر اساس دانش استوار است، قطعاً  رشد و بهره وری در اقتصاد را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در نتیجه این حمایت علاوه بر رشد عملکرد این شرکتها، شاهد افزایش بهره وری اقتصاد و در نهایت ایجاد اشتغال ، رشد تولید و رونق اقتصادی خواهیم بود.

این نماینده مجلس در مورد نقش صندوق های سرمایه گذاری جسورانه (vc) در بازارسرمایه، تصریح کرد: صندوق سرمایه گذاری جسورانه  کمک قابل توجهی به حوزه کار آفرینی بسیار کرده و از حمایت مجلس نیز برخوردارند.

قربانی افزود: برای تداوم فعالیت این صندوق ها باید حمایت لازم صورت گیرد و در کنار آن شرکت های دانش بنیان، صادرات، افزایش تولید و کاهش تعرفه ها  پشت سر آنها قرار گیرند تا موجب بهره وری این صندوق ها شده و سرمایه گذاری در این نوع از صندوق ها برای سرمایه گذار مقرون به صرفه باشد.

وی با تاکید بر اینکه راهی به جز حمایت از شرکت های دانش بنیان نداریم، ادامه داد: لازم است این شرکت ها به شکلی  قدرتمندانه از سوی دولت نیز حمایت شوند.

قربانی درباره عملکرد بورس در حوزه ابزارهای نوین مالی نیز گفت: استفاده از این قبیل ابزارها نیازمند شفافیت است و نتیجه شفافیت انجام سرمایه گذاری های بیشتر در بورس است. در صورتی که  از این ابزار به نحو بهتری استفاده شود موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ