کد خبر: ۵۶۲۰۱
۰:۰ - ۱۳۹۶/۵/۱۶

آمار 4 ماهه تولید خودرو با رشد 17.6 درصدی + واردات 3.7 هزار میلیاردی از 5 کشور
توسط وزارت صنعت و گمرک اعلام شد:

آمار 4 ماهه تولید خودرو با رشد 17.6 درصدی + واردات 3.7 هزار میلیاردی از 5 کشور

براساس آمار وزارت صنعت و گمرک در چهارماهه اول سال جاری، تولید خودرو با رشد 17.6 درصدی و واردات خودرو با 3.7 هزار میلیارد تومان از 5 کشور همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس  وزارت صنعت اعلام کرد در چهار ماه منتهی به پایان تیر، 434 هزار و 295 دستگاه انواع خودرو توسط خودرو سازان داخلی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.6 درصد افزایش یافته است.

در این مدت 410 هزار و 673 دستگاه خودروی سواری تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد 20.9 درصدی را نشان می دهد.

همچنین در چهار ماهه نخست سال جاری 19 هزارو 284 دستگاه وانت ، 3 هزارو 304 دستگاه کامیون، 482 دستگاه اتوبوس، 291 دستگاه مینی بوس و  ون  به تعداد 261 دستگاه تولید شده است.

آمار واردات خودرو

همچنین براساس آمار گمرک،در چهار ماهه نخست سال جاری ۲۶ هزار و ۶۶۶ دستگاه سواری به ارزش یبش از ۷۵۲ میلیون و ۶۸۹ هزار دلار وارد شده است.

برپایه این آمار، ارزش کل خودرو و قطعات وارد شده به ایران از کشورهای مختلف در این مدت رقمی برابر یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار بوده که حدود ۳.۷ هزار میلیارد تومان است.

واردات خودرو به ایران در حالی انجام شده که تعداد خودروهای سواری وارد شده به از کشور چین، تنها ۱۲۵ دستگاه به ارزش حدود ۸۰۰ هزار دلار است.

از سوی دیگر بخش عمده‌ای از خودروهای وارد شده به ایران، ابتدا وارد امارات متحده عربی می‌شوند و سپس به ایران می‌آیند، به همین دلیل از مجموع بیش از ۲۶ هزار خودروی وارد شده، ۲۱ هزار و ۵۴۸ دستگاه سواری به ارزش ۵۷۷ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۳۶۱ دلار از امارات متحده عربی آمده است.

در این مدت ۱۳۴۳ دستگاه سواری به ارزش ۷۴ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار نیز از کشور آلمان به ایران آمده است. فرانسه نیز به عنوان یکی از شرکای تجاری ایران در بازار خودرو، ۳۵۵ دستگاه سواری به ارزش 5 میلیون دلار به ایران صادر کرده است.

از دیگر کشورهای مهم صادرکننده خودرو به ایران می‌توان به جمهوری کره اشاره کرد که میزان صادرات آن در این مدت ۶۷۵ دستگاه سواری به ارزش ۱۷ میلیون و ۶۰۱ هزار دلار بوده است.ژاپن نیز در همین زمان موفق به صادرات ۱۲۴ دستگاه سواری به ارزش 4 میلیون و ۷۱۸ هزار دلار به ایران شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ