کد خبر: ۵۶۲۴۳
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۵/۱۶

آمادگی پرداخت غرامت ۴۰ میلیارد یورویی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

آمادگی پرداخت غرامت ۴۰ میلیارد یورویی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا

روزنامه ساندی تلگراف اعلام کرد: انگلستان آماده پرداخت ۴۰ میلیارد یورو (معادل ۴۷ میلیارد دلار) به عنوان بخشی از توافق برای ترک اتحادیه اروپا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، روزنامه ساندی تلگراف با ذکر ۳ منبع بی‌نام که در مورد استراتژی خروج انگلستان مطلع بودند،اعلام کرد: انگلستان آماده می‌شود تا ۴۰ میلیارد یورو (معادل ۴۷ میلیارد دلار) را به عنوان بخشی از توافق برای ترک اتحادیه اروپا به این اتحادیه پرداخت کند.

اتحادیه اروپا مبلغ ۶۰ میلیارد یورو را برای ترک انگلستان پیشنهاد و درخواست کرده قبل از اینکه مذاکرات در مورد مسائلی مانند توافقات تجاری آینده آغاز شود، موضوع بدهی‌های انگلستان حل‌وفصل شود.

مقامات انگلستان احتمالا پیشنهاد می‌دهند سالی ۱۰ میلیارد یورو را به مدت ۳ سال پس از ترک اتحادیه اروپا در مارچ ۲۰۱۹، پرداخت کنند و سپس مبلغ پرداختی را در کنار مذاکرات مفصل تجاری، نهایی کنند.این پرداخت‌ها تنها به عنوان بخشی از توافقی که شامل قراردادهای تجاری باشد صورت خواهد گرفت.

این روزنامه به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت انگلستان گفت: ما می‌دانیم موضع اتحادیه اروپا ۶۰ میلیارد یورو است اما آخرین رقم آنها در واقع ۵۰ میلیارد یورو است. مبلغی که ما تمایل داریم به آنها بپردازیم نزدیک ۳۰ میلیارد دلار است اما در واقع آمادگی داریم تا در مبلغ ۴۰ میلیارد یورو توافق کنیم، هرچند سیاست‌مداران و عموم مردم هنوز به این مقدار رضایت نداده‌اند.

درصورتی‌که انگلستان نتواند با اتحادیه اروپا به توافق برسد، روابط تجاری انگلستان و اتحادیه اروپا طبق قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد بود که به هر دو طرف اجازه می‌دهد که برای کالاها تعرفه وضع و ورود و خروج کالا را کنترل کنند. البته این شرایط بسیاری موارد و مسائل دیگر را حل نشده باقی می‌گذارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ