کد خبر: ۵۶۲۷۴
۱۲:۷ - ۱۳۹۶/۵/۱۷

عرضه 2 محصول دیگر سایپا و شرط توقف پراید/ آخرین وضعیت قرارداد خارجی
مدیرعامل شرکت با رونمایی از محصول جدید پارس خودرو خبر داد:

عرضه 2 محصول دیگر سایپا و شرط توقف پراید/ آخرین وضعیت قرارداد خارجی

مدیرعامل سایپا با رونمایی از محصول جدید پارس خودرو ، از عرضه دو محصول دیگر تا پایان سال خبر داد و با بیان شرط توقف خط تولید پراید ، آخرین وضعیت قرارداد با شرکای خارجی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی جمالی در رونمایی خودروی جدید پارس خودرو که در نمایشگاه خودرو مشهد انجام شد، با اعلام قیمت 57.5 میلیون تومانی برلیانس کراس و استقبال عمومی ، گفت: بزودی این محصول با سهم 70 درصدی داخل به بازار عرضه می شود. همچنین ساینا اتوماتیک و سپس SP100 حداکثر تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.

شرط توقف خط تولید پراید

این مقام مسئول با اشاره به اظهارات چند وقت پیش در مورد تعلق پراید به اقشار ضعیف ، توضیح داد: هرگز نگفته ام پراید متعلق به قشر فقیر است. معتقدم پراید بخشی از درآمد ملی است که باعث ایجاد اشتغال و تامین بخشی از متقاضیان کم درآمد شده است.

جمالی ادامه داد: بنابراین درصورت عدم پیاده سازی استانداردهای اعلامی تا سال آینده، تولید پراید متوقف خواهد شد.در این میان برنامه هایی برای جایگزین کردن پراید با خودروی مناسب تر و با توجه به اقشار کم درآمد مدنظر است. این محصول که در پلت فرم جدیدی با امکان تولید 4 محصول و با سهم 100 درصدی داخلی سازی و کیفیت بالا طراحی شده که تا پایان سال وارد بازار خواهد شد.

آخرین وضعیت قرارداد سایپا با شرکای خارجی

وی در مورد آخرین وضعیت قرارداد سایپا با شرکای خارجی هم گفت: اگر رنو فرانسه قرارداد جدیدی با سایپا منعقد کند، وارد مذاکره خواهیم شد. با شرکت نیسان نیز مذاکراتی شده و از قرار معلوم با شرایط اعلامی ما هم تا حدودی مورد موافقت شده است. بنابراین امید است بزودی همکاری سایپا و نیسان آغاز شود.

به گفته جمالی هر خودروساز و قطعه ساز داخلی متقاضی همکاری با سایپا باید شرط سهم 40 درصدی در ابتدا و سپس تا 70 درصدی داخلی سازی را رعایت کند.

وی درخصوص احتمال لغو برجام و سرنوشت قراردادهای منعقده سایپا با شرکت های خارجی گفت: خوشبختانه قرارداد به نحوی است که در صورت بروز هرگونه مشکل شرکت خارجی نمی تواند دارایی را در ایران رها کرده و برود و ناگزیر به ادامه همکاری است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ