کد خبر: ۵۶۴۱۸
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۵/۲۲

هشدار مدیر سابق فیس‌بوک درباره آینده 30 سال بعد فناوری

هشدار مدیر سابق فیس‌بوک درباره آینده 30 سال بعد فناوری

مدیر سابق پیش بینی کرد در ٣٠ سال آینده شاهد مخاطرات زیادی، شاید در حد نابودشدن جوامع بشری به‌واسطه رشد بی‌رویه فناوری خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنتونیو مارتینز که نام بزرگی در سیلیکون ولی محسوب شده و با وجود ترک فیس‌بوک، همچنان مورد توجه رسانه‌ها قراردارد به آی بی تایمز گفت: بشر با رویکرد ویژه‌ای که به‌ منظور توسعه فناوری اتخاذ کرده،در عمل در حال نابودکردن آینده است و احتمال دارد جوامع بشری به‌زودی سقوط را تجربه کنند.

وی که نگاهی بدبینانه‌ به فناوری دارد معتقد است: استفاده بی‌رویه از تلفن‌های همراه هوشمند انسان‌ها را به ماشین‌ها وابسته کرده و از سوی دیگر با عرضه قریب‌الوقوع خودروهای بدون راننده نیز می‌توان انتظار داشت نسل بشر به چرخه‌ای از طغیان، درگیری و ناامیدی وارد شود.

این مقام سابق ادامه داد: هوش مصنوعی و صنایع روباتیک در حال نابودکردن بازار کار انسان‌ها هستند و به‌زودی انسان‌ها بر اثر کمبود شدید کار با مشکلاتی بزرگ در سطح جوامع مختلف روبه‌رو خواهند شد.

مارتینز پیش‌بینی کرد: در طول ٣٠سال آینده، سطح بی‌کاری به‌واسطه فناوری به‌اندازه‌ای بالا خواهد رفت که جوامع بزرگ شروع به از هم‌ پاشیدن خواهند کرد. هر بار که کسی خارج از چرخه سیلیکون ولی را می‌بینم، به این فکر می‌کنم که ده‌ها شرکت بزرگ به‌صورت دیوانه‌وار در حال تلاش هستند تا وی از کار بی‌کار شود. تا ٣٠ سال آینده نیمی از جمعیت کره زمین دیگر شغلی نخواهند داشت و این امر به انقلاب‌های درونی جامعه‌ها منتهی خواهد شد.

وی گفت: مردم عادی درک نمی‌کنند که شاهد رقابت میان سیاست و فناوری هستیم و فناوری در آستانه پیروزی در این رقابت است. فناوری به‌ اندازه‌ای از ما پیش است که پیش از اینکه بخواهیم درک کنیم، می‌تواند کارها را از ما گرفته و اقتصاد جهانی را به‌ زانو دربیاورد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ