کد خبر: ۵۶۴۸۱
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۵/۲۴

۴ دلیل برای ادامه حضور زنگنه در وزارت نفت
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

۴ دلیل برای ادامه حضور زنگنه در وزارت نفت

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ضرورت های ادامه فعالیت زنگنه به عنوان وزیرنفت را در کابینه دوازدهم تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسداله قره خانی به ایرنا گفت: وزارت نفت به عنوان پیشران اقتصاد است و موتور محرکه جذب سرمایه گذاری خارجی به شمار می رود، بنابراین سکاندار این وزاتخانه باید توانمندی های ویژه ای داشته باشد.وزیری که در راس وزارت نفت قرار می گیرد باید تجربه و تخصص کافی برای مدیریت این مجموعه داشته باشد که زنگنه از این امتیاز برخوردار است.

وی اضافه کرد: زنگنه علاوه بر تجربه مدیریت این وزارتخانه در دوران تحریم، سابقه وزارت در دوران ماقبل تحریم و پساتحریم را نیز در کارنامه دارد.فردی که به عنوان وزیر نفت معرفی می شود باید سلامت مالی و پاک دستی داشته باشد که وی نیز از ویژگی برخوردار است، با وجود دوران طولانی وزارت، هیچ مشکلی از این نظر نداشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر نفت باید دارای مقبولیت در داخل صنعت نفت باشد، گفت: فردی که در راس وزارت نفت قرار می گیرد باید قدرت دیپلماسی در عرصه بین المللی را دارا باشد.در صورتی که وزیر نفت توانمندی نداشته باشیم، شرکت های بین المللی برای حضور در ایران تمایل نخواهند داشت.

قره خانی ادامه داد: زنگنه ثابت کرده در دفاع از منافع ملی و حقوق ملت ایستادگی دارد، همان طور که در ماجرای فریز نفتی نشان داد و توانست سهم ایران را از بازار بازپس بگیرد.وی توانست تولید نفت ایران را در پساتحریم روزانه یک میلیون بشکه افزایش دهد و همچنین شرکت های بین المللی را برای حضور در ایران ترغیب کند.

وی با بیان این که حضور زنگنه در وزارت نفت یک ضروت است، اضافه کرد: اکنون با مسایلی مانند افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی، توسعه میدان های مشترک، جلوگیری از خام فروشی، لزوم انتقال فناوری های نوین و توسعه گازرسانی مواجه هستیم.در شرایط فعلی شتاب دادن به توسعه میادین مشترک و سرعت بخشیدن به جذب سرمایه گذاری های جدید با حضور زنگنه در وزارت نفت امکان پذیر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ