کد خبر: ۵۷۷۷۹
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۶/۳

قائم مقام بانک مرکزی: شرایط بازار ارز خوب و پایدار است !

قائم مقام بانک مرکزی: شرایط بازار ارز خوب و پایدار است !

قائم مقام بانک مرکزی گفت: شرایط بازار ارز خوب و پایدار است !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اکبر کمیجانی در جمع خبرنگاران درباره علت پایین بودن میزان بدهی خارجی ایران نسبت به تولید ناخالص داخلی اظهار داشت: در عین حال که علاقه مند به استفاده از منابع خارجی هستیم اما باید مراقبت کنیم زیرا بدهی خارجی متغییری است که همیشه حساسیت برانگیز است و می تواند در شرایط سخت دشواری هایی را ایجاد کند.

وی افزود: بنابراین آرام آرام که حجم اقتصاد و مبادلات تجاری گسترش می یابد، استفاده از ابزارهای تامین مالی خارجی هم رو به افزایش است و می توان گفت استفاده از این روش تا حد زیادی کنترل و مدیریت شده است.

این مقام مسئول درخصوص اینکه بانک های خارجی از ترس جریمه های آمریکا به ایران وام نمی دهند، گفت: چنین نیست زیرا هیات هایی که در این زمینه در رفت و آمد هستند شرایط ما را هم در نظر می گیرند و ایران نیز شرایط را مطرح می کند.

کمیجانی درباره وضعیت حساب های ایرانیان در چین و اینکه گفته می شود برخی از این حساب ها مسدود شده، توضیح داد: مشکلی در این زمینه نسبت بلکه چین یکسری از مقررات را اصلاح کرده و در نتیجه در زمینه گشایش اعتبارات اسنادی، سیستم جدیدی پیاده شده،روند کارها کمی کند شده است.این موضوع را پیگیری کردم و اعلام شد هیچ مشکلی در نقل و انتقال درآمدها و حتی چیزی به نام مسدودی حساب ها وجود ندارد.

وی در مورد اینکه چین با این سنگ اندازی ها قصد دارد به جای فروش نفت و محصولات پتروشیمی، ایران را به خرید کالاهای خود سوق دهد، گفت: هر کشوری در روابط تجاری دنبال فروش کالاهای خود است و این امری طبیعی است و حتی ایران نیز راغب به فروش محصولات و گسترش تجارت است اما چنین نیست.

قائم مقام بانک مرکزی درباره قیمت دلار در بازار آزاد و اینکه به بالای 38 هزار ریال رسیده نیز گفت: بانک مرکزی نوسان های نرخ دلار را به طور سالانه محاسبه می کند، شاید در دوره هایی کوتاه مدت یکسری نوسان هایی بوجود آید اما باید این تغییرات در بازه سالانه و با توجه به شرایط اقتصاد کلان و پیش بینی نرخ تورم سنجیده شود.

کمیجانی عنوان کرد: برای نمونه دی ماه سال گذشته به دلیل تقاضای فصلی و نیز انتخاب رییس جمهور جدید آمریکا و موضع گیری های وی، نوسانی را در اواخر پاییز و اوایل زمستان شاهد بودیم اما با مدیریت خوب، از آن شرایط عبور کردیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا وضعیت بازار ارز اکنون مطلوب است، گفت: بله اکنون در شرایط خوب و پایدار هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ