کد خبر: ۵۸۱۸۶
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۶/۱۵

خبرهای مثبت و منفی شهردار تهران بعد از جلسه هیات دولت

خبرهای مثبت و منفی شهردار تهران بعد از جلسه هیات دولت

شهردار تهران با اعلام نحوه کاهش مطالبات از دولت ، از حضور مستمر در هیات دولت ، کاهش ۲ هزار میلیارد تومانی بودجه و پیگیری خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی نجفی بعد از پایان جلسه امروز هیات دولت گفت: برای بررسی موضوع مطالبات شهرداری از دولت و روشن کردن میزان مطالبات، ظرف یک هفته آینده کمیته دو جانبه ای با حضور شهرداری و وزارت اقتصاد تشکیل می شود تا با توجه به توان دولت، مطالبات به تدریج صفر شود.

وی از تایید حضور مستمر شهردار تهران در جلسات دولت توسط رییس جمهوری خبر داد و افزود: سالهاست که بین شهرداری تهران و دولت اختلاف نظری در خصوص میزان مطالبات شهرداری از دولت و یا اینکه اصلا دولت از این بابت به شهرداری بدهکار است، وجود دارد.

این مقام مسئول در پاسخ به اینکه گفته می شود شهرداری تهران سال مالی دشواری را پیش رو دارد، توضیح داد: از چند جهت این دشواری وجود دارد. متاسفانه ماده ای در برنامه ششم گذاشته شده که سهم شهرداری کلانشهرها از مالیات بر ارزش افزوده کاهش پیدا کرده و بخشی از سهم آنها به شهرهای کوچک و روستاها تعلق می گیرد.

نجفی افزود: محاسباتی که از تهران داریم حدود 2 هزارمیلیارد تومان از درآمد شهرداری کاهش پیدا می کند که بسیار می تواند تاثیرگذار باشد. برای اینکه کل بودجه نقدی شهرداری تهران در سال جاری 12 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که 2هزار میلیارد از 12 هزار میلیارد تومان بیش از 15 درصد می شود.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این است که در گذشته تصمیماتی گرفته شده و برخی عوارض که مربوط به آینده است پیشاپیش از مردم گرفته شده یا بعضی از تراکم ها جلوتر فروخته و به صورت هلوگرام در دست بعضی از شرکت ها و سرمایه گذاران است. این بدان معناست که در ماه های آینده منابع عمده ای که باید تحت عنوان عوارض شهرداری دریافت شود، پیشاپیش گرفته شده و به خزانه شهرداری تهران وارد نمی شود.

نجفی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از مجارستان،گفت: بررسی ها در این مورد شروع شده است.البته تعدادی از این اتوبوس ها در داخل ساخته می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ