کد خبر: ۵۹۴۴۵
۱۵:۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۵

هدف کره شمالی از آزمایش های موشکی اعلام شد
به همراه واکنش دو رسانه و سازمان ملل:

هدف کره شمالی از آزمایش های موشکی اعلام شد

رهبر کره شمالی هدف نهایی آزمایش های موشکی را رسیدن به نقطه ای که آمریکا جرأت صحبت کردن درباره گزینه های نظامی علیه کره شمالی نداشته باشد، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، کیم جونگ اون هدف نهایی از آزمایش های موشکی را ایجاد توازن قوای واقعی با آمریکا عنوان کرد و گفت: هدف نهایی ما رسیدن به نقطه ای است که آمریکا جرأت صحبت کردن درباره گزینه های نظامی علیه کره شمالی را نداشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه برنامه های نظامی این کشور در راستای تقویت توان کیفی پیونگ یانگ برای پاسخ به حمله اتمی آمریکا افزود:باید به شوونیست ها نشان بدهیم چگونه کشور ما با وجود تحریم های بی وقفه می تواند قدرت هسته ای را کامل کند.

ارتش کره جنوبی صبح دیروز به وقت محلی کره شمالی اعلام کرد: یک موشک را از منطقه سونان در پایتخت کره شمالی به سوی شرق شلیک کرده که با عبور از فراز جزیره هکایدو مسافت ۳۷۰۰ کیلومتری را طی کرده و بیشترین ارتفاع آن ۷۷۰ کیلومتر بوده است.

خبرگزاری کره جنوبی(یونهاپ) از مقامات این کشور خواست که نشست فوق العاده امنیت ملی به دنبال آزمایش موشکی جدید کره شمالی برگزار کنند.

تلویزیون ژاپن نیز درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی هشدار داد و از ساکنان استان های شمال شرقی خواست که به پناهگاه ها بروند و احتیاطات لازم را به عمل آورند.شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز ساعاتی پیش شلیک یک فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و آن را محکوم کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ