کد خبر: ۵۹۵۲۶
۱۲:۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۷

احتمال توقف تولید ۲۰ مدل خودرو در ۵ گروه خودرویی از سال آینده
مقام مسئول زیرمجموعه وزارت صنعت مطرح کرد:

احتمال توقف تولید ۲۰ مدل خودرو در ۵ گروه خودرویی از سال آینده

یک مقام مسئول زیر مجموعه وزارت صنعت با اشاره به مصوبه افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۱ به ۸۳ مورد گفت: احتمال توقف خط تولید ۲۰ مدل خودرو از پنج گروه خودرویی در دی ۹۷ وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، پس از ابلاغ مصوبه افزایش تعداد استانداردهای خودرویی به ۸۳ مورد که ۸۱ مورد آن مربوط به استانداردهای ایمنی و کاربری و دو مورد آن مربوط به استانداردهای زیست محیطی است، تصمیم بر این شد خودروهایی که نتوانند تا دی ماه سال ۹۷ تعداد استانداردهای خودرویی را به ۸۳ مورد ارتقا دهند با توقف خط تولید مواجه شوند.

در راستای افزایش استانداردهای خودرویی از ۵۲ مورد به ۸۳ تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت مدنظر قرار گرفته تا استانداردها از نظر تعداد و کیفیت افزایش یابد، بنابراین بیش از نیمی از ۸۳ مورد استاندارد مدنظر از ابتدای سال جاری کلید خورده و ۱۱ مورد آن از ابتدای دی ماه سال آینده و ۲۲ مورد آن از ابتدای دی ماه سال ۹۷ اجرایی می‌شود.

یک مقام مسئول زیر مجموعه وزارت صنعت اعلام کرد: ۲۰ مدل خودروی سواری و باری سبک از 5 گروه خودرویی با احتمال توقف خط تولید تا دی ماه سال ۹۷ مواجه هستند.

به گفته وی، برخی مدل‌های خودرویی سواری و باری سبک در گروه خودرویی پراید، پژو ۴۰۵، پرشیا، زامیاد و سری اولیه سمند که شامل ۲۰ مدل می شوند، در فهرست خودروهایی قرار دارند که در صورت عدم رعایت استانداردهای خودرویی و نرسیدن تعداد استانداردهای آنها به ۸۳ مورد با توقف خط تولید در دی ماه سال ۹۷ روبه‌رو می شوند. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ