کد خبر: ۵۹۵۹۳
۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۶/۲۹

ادعاهای تند و تیز ترامپ علیه ایران/ نمی‌توانیم پایبند برجام بمانیم/ واکنش ظریف
در مجمع سازمان ملل اعلام شد:

ادعاهای تند و تیز ترامپ علیه ایران/ نمی‌توانیم پایبند برجام بمانیم/ واکنش ظریف

ترامپ در جریان سخنرانی مجمع سازمان ملل، با ادعاهای تکراری ، حملات تند و تیز علیه ایران کرد و گفت: توافق هسته‌ای ایران مایه شرمساری آمریکا بوده و نمی‌توانیم پایبند برجام بمانیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس؛ دونالد ترامپ که عصر دیروز برای اولین بار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور داشت، با اشاره به اینکه ارتش آمریکا بزودی عظیم‌تر از همیشه خواهد شد، گفت: درحالی در زمانی آکنده از نویدها و مخاطرات گردهم آمده‌ایم که می‌توانیم جهان را به سکوهایی جدید ارتقا دهیم یا اجازه دهیم در دره ناامیدی سقوط کنند.

وی ادامه داد: رژیم‌های سرکش و خودکامه که نمایندگان آن‌ها در این مجمع حضور دارند، تلاش می‌کنند ارزش‌های ما را با خطرناک‌ترین تسلیحات، به چالش بکشند.در آمریکا به دنبال تحمیل روش زندگی به هیچ کس نیستیم، بلکه می‌خواهیم کاری کنیم که برای همگان به عنوان یک الگو بدرخشد.

ترامپ افزود: تا زمان حضور در کاخ سفید ، به دنبال پیشبرد منافع آمریکا خواهم بود. بیش از این نمی‌توانیم اجازه دهیم از ما بهره‌کشی شود یا وارد توافق‌هایی شویم که آمریکا حاصلی از آنها به دست نمی‌آورد.

ممکن است چاره‌ای جز نابودی کره شمالی نداشته باشیم

وی درباره کره شمالی گفت: این کشور به عنوان رژیمی واپس‌گرا که احترامی برای حقوق ملت‌های دیگر قائل نیست، با برنامه موشکی و هسته‌ای تمام دنیا را تهدید می‌کند. ایالات متحده صاحب قدرت و صبری عظیم است، اما اگر مجبور شود از خود یا متحدان دفاع کند، ممکن است چاره‌ای جز نابودی کره شمالی نداشته باشد.

ترامپ گفت: مرد موشکی یعنی کیم یونگ اون، رهبر کره شمالی وارد مأموریتی برای کشتن خود شده است.

ادعاهای تکراری تند و تیز علیه ایران

وی در ادامه با ادعاهای بی‌پایه و اثبات‌نشده درباره ایران را تکرار کرد و گفت: وقت آن فرا رسیده که ملل دنیا با یک رژیم خطرناک دیگر هم مقابله کنند. رژیم دیگری که آشکارا از کشتار جمعی سخن می‌گوید، وعده مرگ آمریکا و نابودی اسرائیل می‌دهد. حکومت ایران، یک دیکتاتوری فاسد را پشت نقابی از دموکراسی دروغین پنهان می‌کند.

وی افزود: حکومت ایران، کشوری ثروتمند و صاحب یک تاریخ و فرهنگ غنی را به یک کشور سرکش و ضعیف از لحاظ اقتصادی تبدیل کرده که صادرات اصلی‌اش خشونت، خونریزی و هرج و مرج است.

ترامپ مدعی شد: رنج‌دیده‌ترین قربانیان سران ایران، در واقع مردم خود این کشور هستند. حکومت ایران به جای استفاده از منابعش برای ارتقا زندگی مردم، سودهای نفتی را صرف تأمین مالی حزب‌الله و سایر تروریست‌هایی می‌کند که مسلمانان بی‌گناه را می‌کشند و به همسایگان صلح‌جوی عرب و اسرائیلی‌شان حمله می‌کنند.

وی گفت: این ثروت که در حقیقت متعلق به مردم ایران است، همچنین برای حمایت از بشار اسد، شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی یمن و تضعیف صلح در سراسر خاورمیانه صرف می‌شود. نمی‌توانیم اجازه بدهیم این حکومت جنایتکار همزمان با ساخت موشک‌های خطرناک، به این فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ادامه دهد.

نمی‌توانیم پایبند برجام بمانیم

وی درباره توافق هسته‌‌ای ایران و گروه 1+5 هم  گفت: نمی‌توانیم به توافقی که در آخر پوششی برای ساخت برنامه هسته‌ای ایران فراهم کند ، پایبند بمانیم. این توافق از بدترین و یک‌سویه‌ترین توافقاتی است که ایالات متحده تاکنون وارد آن شده است. به کلام صادقانه، این توافق مایه شرمساری برای ایالات متحده است.

به گفته وی وقت آن است که تمام جهان همراه شده و از ایران بخواهند به تعقیب مسیر مرگ و نابودی پایان دهد. وقت آن است این حکومت، تمامی آمریکایی‌ها و شهروندان سایر کشورهایی که ناعادلانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند. و فراتر از همه اینکه حکومت ایران باید  حمایت از تروریست‌ها را متوقف کرده و خدمت‌رسانی به مردم کشور خودش و احترام به حق حاکمیت همسایگانش را آغاز کند.

واکنش ظریف : سخنان ترامپ سخیف، شعاری و بی محتوا

در این رابطه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: سخنان ترامپ بویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد. 

وی ادامه داد: سخنان  وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه ایشان را نشان می دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروههای تروریستی حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ