کد خبر: ۶۳۰۳۹
۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

تولید محصولات پتروشیمی ۵ درصد افزایش یافت
در نیمه نخست سال جاری:

تولید محصولات پتروشیمی ۵ درصد افزایش یافت

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از رشد 5 درصدی تولید محصولات پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شانا، علی محمد بساق زاده درباره روند تولید و فروش محصولات پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری گفت: حدود ۲۷ میلیون تن محصول پتروشیمی در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ تولید شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل بیش از 5 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی به افزایش 8 درصدی حجم صادرات محصولات پتروشیمی در 5 ماه نخست سال اشاره کرد و افزود: ارزش صادرات این محصولات به دلیل افزایش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی رشدی بالغ بر ۱۲ درصد داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه فروش داخلی محصولات پتروشیمی نیز از نظر حجمی ۱۰ تا ۱۲ درصد و از لحاظ ارزشی بالای ۱۲ درصد رشد داشته، گفت: بالا بودن رشد فروش داخل به دلیل عرضه محصولات نیمه نهایی است، در سال جاری ۱۵ هزار تن پلی اتیلن مازاد به کشورهای آسیای دور صادر شده است .

بساق زاده با اشاره به اینکه ایران بیشترین میزان صادرات محصولات پتروشیمی را به آسیای دور به ویژه به کشورهای هند، چین و کره دارد، تصریح کرد: صادرات به آفریقا نیز شرایط مناسب تری نسبت به گذشته پیدا کرده و درصدد افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به آفریقا هستیم.

وی با تاکید بر رشد صادرات محصولات پتروشیمی به اروپا نیز افزایش یافته، افزود: سعی می شود محصولات پلیمری با گرید مهندسی صادر شوند زیرا ارزش افزوده بالاتری دارند.مجتمع‌های پتروشیمی برای حضور پر قدرت در بازارهای جهانی باید کیفیت فرآورده ها را بیش از پیش ارتقا دهند و افزون بر تامین کامل نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.

بساق زاده با اشاره به اینکه در سال آینده واحدهای پایین دست پتروشیمی کمبود خوراک نخواهند داشت، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و با تکمیل ظرفیت‌های خالی واحدهای الفین و تامین خوراک اتان ۱۲۰ هزار تن اتیلن صادر خواهیم کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ