کد خبر: ۶۳۰۸۳
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۷/۱۶

روایت صحرایی از شاخص سازی امروز
در گفت وگو با بورس پر اعلام شد:

روایت صحرایی از شاخص سازی امروز "فارس"/ توضیح مدیران قانع کننده نبود

معاون بازار شرکت بورس تهران با اعلام نکاتی درباره شاخص سازی امروز هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ، گفت : توضیح مدیران بزرگترین شرکت قانع کننده نبود.

علی صحرایی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره رویداد امروز بازار که با افزایش اول وقت شاخص بورس به دلیل رشد قیمت سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس (بزرگترین شرکت بازار با ارزش روز 25.5 هزار میلیارد تومانی) در برابر کاهش قیمت سهام اکثر شرکت ها همراه شد، اظهار داشت: در همان دقایق ابتدایی بازار که چنین مسئله ای رخ داد ، من هم مانند دیگر فعالان این موضوع را پیگیری و در تماس با مدیران "فارس"، خواهان ارایه توضیح شدم.

وی ادامه داد: مدیران این شرکت اعلام کردند به دلیل برگزاری مجمع سالانه هفته آینده ، باید از سهام "فارس" حمایت شود اما در پاسخ تاکید کردم برای حمایت از سهام باید برنامه مدون، سیاست و وحدت رویه ایی مشخص وجود داشته و اعلام شود. نه اینکه به صورت مقطعی و گاه به گاه انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توضیحات مدیران "فارس" قانع کننده نبود، ادامه داد: برخی فعالان در فضای مجازی اعلام کردند بورس به دنبال شاخص سازی است و ناشتا نخورده شاخص رشد می کند که در پاسخ باید بگویم ، بورس تهران به هیچ وجه حساسیتی به افزایش و کاهش شاخص نداشته و ندارد. در این میان این سئوال هم مطرح است که آیا سهامداران هنگام خرید از بورس کسب تکلیف می کنند؟

صحرایی در پاسخ به این نکته که فعالان معتقدند در برابر عدم انجام معامله بلوکی "فارس" در روز جاری ، برخی حقوقی ها با "رنج کشیدن" در اثرگذاری این شرکت در شاخص نقش داشتند ، به بورس پرس گفت: به چنین موضوعی اعتقاد ندارم. چون هنگامی که خریدارانی قصد جمع آوری سهام با حجم بالا را داشته باشند ، اقدام به خرید با قیمت های بالاتر هم می کنند. در این بین آنچه دارای اهمیت است ، مشخص شدن هدف از انجام چنین اقداماتی است که به گفته مدیران "فارس" ناشی از اعتقاد به حمایت از سهام در آستانه برگزاری مجمع سالانه است.

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۷/۱۶
3
0
پاسخ
سرمایه گذاران خواستار رسیدگی و محاکمه کسانی هستند که سرمایه انها را ماههاست در بورس بلوکه کرده اند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ