کد خبر: ۶۳۱۶۳
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۷/۱۸

خوش بینی یک کارگزار قدیمی بورس به تایید برجام و بازگشت ثبات به بازار+ دلایل
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

خوش بینی یک کارگزار قدیمی بورس به تایید برجام و بازگشت ثبات به بازار+ دلایل

یک کارگزار قدیمی بورس با اعلام دلایلی گفت: برجام چه توسط ترامپ و چه در بدترین حالت توسط کنگره آمریکا تایید خواهد شد و بازار سرمایه به ثبات و رشد متغیرها بازخواهد گشت.

عباس نیکچری در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در مورد آینده برجام و تعیین تکلیف این موضوع مهم توسط آمریکا اظهار داشت: برخلاف نظر برخی فعالان بازار سرمایه و دیگران که معتقد به عدم تایید برجام توسط رئیس جمهور ایالات متحده هستند ، به شخصه معتقدم ترامپ برجام را تایید خواهد کرد و در بدترین حالت به کنگره ارجاع خواهد شد.

وی ادامه داد: چنانچه این موضوع به کنگره آمریکا محول شود ، فرصت 60 روزه ایی ایجاد و طی آن زمان برای لابی گری دورنی آمریکا و مذاکرات دیگر کشورها فراهم می شود. این درحالی است که در کنگره سناتورهای موافق برجام می توانند در کسب نتیجه مثبت نقش مهمی ایفا کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما با توجه به روحیات ترامپ و چرخش 180 درجه ایی وی در برخی تصمیمات مهم مانند بحران کره شمالی و انجام مذاکره غیر مستقیم با "پسر موشکی" ، حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا ، چین و روسیه و... از برجام ، حضور شرکت های اروپایی در ایران مانند بوئینگ و توتال با قراردادهای هنگفت ، وابستگی جهان به منابع و منافع ایران ، فشار افکار عمومی جهانی که مقوله بسیار مهمی است، لزوم تداوم مسابقه تسلیحاتی منطقه و فروش اسحله به کشورهای عربی، قدرت دفاعی ایران و... ، آینده برجام روشن و مثبت است.

نیکچری ادامه داد: از سوی دیگر ترامپ نشان داده که فردی بلوف زن و دلال و کاسب بین المللی بوده و در نهایت به فکر منافع اقتصادی خود و آمریکا خواهد بود اما با اعلام مواضع تند و تیز در برجام در حال دریافت واکنش های مسئولان ایران و دیگر کشورها است. 

وی ادامه داد: به همین دلایل ، بر این باورم برجام چه توسط ترامپ و چه در بدترین حالت توسط کنگره آمریکا تایید خواهد شد و بازار سرمایه به ثبات و رشد متغیرها باز خواهد گشت.         

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ