کد خبر: ۶۳۲۷۲
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۷/۲۲

بوئینگ و ایرباس برای تکمیل با ایران به مجوز خزانه‌داری آمریکا نیاز دارند
واشنگتن پست:

بوئینگ و ایرباس برای تکمیل با ایران به مجوز خزانه‌داری آمریکا نیاز دارند

بوئینگ و ایرباس برای تکمیل قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری فروش ۳۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ایران به مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا نیاز دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد تصمیم شب گذشته ترامپ در مورد عدم پایبندی به برجام خبر مثبتی برای بوئینگ و ایرباس بوده و این دو شرکت برای تکمیل قرارداد 40 میلیارد دلاری فروش 300 فروند هواپیمای مسافربری با ایران به مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا نیاز دارند.

داگلاس هارند کارشناس موسسه برن استین گفت: هر چند شرایط ایرباس و بوئینگ بحرانی نیست اما قطع قرارداد این دو شرکت با ایران برای بوئینگ و ایرباس خوب است. ایرباس و بوئینگ عکس‌العمل قابل توجهی به اظهارات اخیر ترامپ نشان نداده و تنها بوئینگ به بیانیه کوتاهی مبنی بر همکاری نزدیک با مقامات آمریکایی و تبعیت از سیاست‌های آمریکا بسنده کرده است.

این درحالی است که هر دو شرکت برای تکمیل هر قرارداد با ایران به مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا نیاز دارند. در این میان به رغم باقی ماندن امریکا در برجام هنوز موانعی بر سر راه فروش هواپیما به ایران وجود دارد. چون  تا ایران قرارداد تیپ توون را امضا نکند بانک‌ها تمایلی به ارائه وام برای خرید هواپیما به این کشور ندارند.

همچنین با توجه به ارجاع برجام به کنگره ، برخی نمایندگان نظیر مارکو روبیو خواهان توقف فروش هواپیما به ایران هستند. از سوی دیگر کنگره طرحی را برای جلوگیری از صدور مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا برای فروش هواپیما به ایران آماده کرده که نتیجه آن هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ