کد خبر: ۶۳۳۶۹
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۷/۲۴

با آغاز فرایند عرضه اولیه 10 درصد سهام:

"غپآذر" با 3355 ریال کشف قیمت شد/ 4.5 مرتبه بالاتر از P/E گروه + رکورد جدید

با آغاز فرایند عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام پگاه آذربایجان شرقی، هر سهم این شرکت کوچک فرابورسی و نهمین شرکت جدید سال ۳۳۵۵ ریال کشف قیمت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام که شاخص بورس به مدد شرکت های ملی مس و فولادمبارکه ، پترول و ... با رشد 189 واحدی به 85 هزار و 590 واحدی رسید، عرضه اولیه 10 درصد سهام پگاه آذربایجان شرقی در بازار دوم فرابورس ایران انجام شد تا نهمین شرکت جدید سال و سومین پگاه ( بعد از دو پگاه گلستان و گلپایگان) وارد بازار شود.

پیش از این شرکت های به پرداخت ملت، مبین وان کیش، هتل کوثر اصفهان ، چدن سازان ، های وب، تولید و صادرات ریشمک ، لیزینگ شرق و آسیا سیر ارس) وارد بورس و فرابورس شده اند.

براساس این گزارش، در این عرضه که شامل 20 میلیون سهم "غپآذر" با محدوده قیمتی هر سهم 3050 تا 3355 ریالی بود، هر سهم آن با 3355 ریال کشف قیمت شد که با توجه به پیش بینی سود 332 ریالی ، نسبت P/E هر سهم این شرکت جدید بیش از 10 مرتبه برآورد شد که حدود 5 مرتبه از نسبت گروه بالاتر است.

همچنین در این عرضه سهمیه هر کد حقوقی و حقیقی 200 سهم تعیین شده که به دلیل تقاضای زیاد، به هر نفر 155 سهم رسید تا باز هم رکورد تعداد خریداران عرضه اولیه شکسته شود و به 129 هزار و 460 نفر برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فردوسی؟ | ساعت ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۷/۲۴
0
0
پاسخ
گرانفروشی محض. الان شرکتهای همگروه با پ به ایی 7.5 تا 8 در حال درجا زدن هستند و این شرکت صرفا بدلیل جو حاکم بر عرضه اولیه ها چنین قیمت بالایی برایش در نظر گرفتند که خب صد البته اجهاف و سوء استفاده میشه به این کارشون نام نهاد!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ