کد خبر: ۶۴۳۹۸
۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۷/۲۶

تراز بازرگانی منفی 3 میلیارد دلاری ۶ ماه اول سال
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

تراز بازرگانی منفی 3 میلیارد دلاری ۶ ماه اول سال

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به منفی شدن تراز بازرگانی در ۶ماهه اول سال جاری گفت:عدم توجه به ارتقای تراز بازرگانی به ایجاد مسئله در حوزه مسائل ارزی منجر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی به خانه ملت گفت: در 6 ماهه اول سال جاری، وضعیت مطلوبی از لحاظ تراز بازرگانی نداشتیم به نحوی که میزان واردات با افزایش روبرو شده و صادرات کاهش یافته است.حدوداً  تراز بازرگانی در نیمه اول سال جاری، منفی 3 میلیارد دلار شده و واردات با رشد 15 درصدی روبرو شده که این وضعیت مناسب برای اقتصاد نیست.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از صادرات به تولید کالاهای مرتبط با صنعت نفت و گاز مربوط می شود در حالی که باید در حوزه صادرات غیرنفتی نیز پیشرفت وجود داشته باشد.هر ساله از طریق معاون اول رئیس جمهور، بخشنامه‌ای در خصوص مشوق‌های صادراتی ابلاغ می‌شود که ظاهرا برخی از مواد بخشنامه در حوزه عمل، خیلی اجرایی نمی‌شود.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه مجلس این آمادگی را دارد که به توسعه صادرات در بخش غیرنفتی و همچنین صادرات فرآورده های نفتی کمک کند،گفت: اگر اقداماتی برای تقویت صادرات و مهار واردات صورت نگیرد تراز بازرگانی ارتقاء نمی یابد که بطور طبیعی تأثیرات منفی عدم توجه به ارتقای تراز بازرگانی به ایجاد مسئله در حوزه مسائل ارزی منجر می‌شود و این موضوع به زیان اقتصاد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ