کد خبر: ۶۵۳۶
۹:۷ - ۱۳۹۳/۸/۲۱

مهمترین برنامه های سیدکو اعلام شد/حضور در پروژه وزارت راه
مدیرعامل شرکت به بورس پرس خبر داد:

مهمترین برنامه های سیدکو اعلام شد/حضور در پروژه وزارت راه

در آستانه عرضه اولیه ۴۰۰ میلیون سهم سیدکو، مدیرعامل این هلدینگ سیمانی با اعلام مهمترین برنامه ها از حضور برخی زیرمجموع ها در پروژه وزارت راه مبنی بر جایگزینی سیمان در جاده های کشور خبر داد.

محمود موذن چی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به برگزاری جلسه معارفه امروز جهت عرضه اولیه 400 میلیون سهم در بازار دوم بورس، اظهار داشت: برای قطعی شدن این عرضه در یکشنبه آینده به دریافت گزارشی حسابرسی توسط سازمان حسابرسی نیاز است که امیدواریم طی امروز و فردا این گزارش دریافت تا عرضه اولیه سهام در روز یکشنبه قطعی شود.

وی در خصوص جایگاه شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو) در صنعت سیمان توضیح داد: این شرکت از نظر ساختاری و جایگاه در صنعت سیمان مانند هلدینگ سیمان فارس و خوزستان بوده که 11 درصد تولید کلینکر کل کشور ، 27 درصد صادرات این محصول  و 11 درصد صادرات سیمان را به عهده دارد و با توجه به حضور 20 نفر در این هلدینگ ، دارای سرعت عمل قابل توجهی در مدیریت و انجام امور است.

این مقام مسئول ادامه داد: سیدکو مالک شرکت های مختلف سیمانی در نقاط مختلف کشور است . به طوری که 65 درصد سیمان شمال ،55 درصد سیمان کرمان،50 درصد ساروج بوشهر، 38 درصد سیمان قائن و  34 و 32 درصد از سهام دو شرکت سیمان آرتا اردبیل و فراز فیروزکوه را در اختیار دارد. علاوه براین 20 درصد سه شرکت سیمان مازندران ، صنایع آذرخاک و نیزار قم و حدود 9 درصد سیمان داراب هم در سبد سهام سیدکو قرار دارند.

موذن چی در رابطه با برابر این سئوال که مهمترین برنامه های مدنظر سیدکو چیست و آیا برنامه ایی هم برای افزایش سرمایه جهت اجرای طرح های توسعه ایی مدنظر است یا خیر؟ توضیح داد: فعالیت های جانبی مانند توسعه حمل و نقل و تحویل سیمان در محل ، راه اندازی خط تولید جدید در سیمان کرمان به همراه طرح های مصوب نشده ایی چون حضور در کشورهای خارجی برای فروش و راه اندازی کارخانه پاکت زنی از جمله برنامه های است که اجرایی خواهند شد. با این همه فعلا" برنامه ایی برای افزایش سرمایه نیست و همین 400 میلیارد تومان کفایت می کند.

وی در واکنش به دیگر بورس پرس مبنی بر حضور زیرمجموعه های سیدکو در پروژه وزارت راه مبنی بر جایگزینی سیمان در جاده های کشور هم گفت:درحالی 5 کیلومتر از جاده فیروزکوه روکش بتنی شده که به دلیل کاهش هزینه 30 تا 40 درصدی جایگزینی روکش بتنی به جای قیر، وزارت راه این پروژه را آغاز کرده است. بر همین اساس قرار دادی با سیمان مازندران منعقد شده و پیش قراردادی هم با سه شرکت شمالی زیرمجموعه سیدکو درحال تنظیم است.

موذن چی با بیان اینکه سیدکو و زیرمجموعه های آن برنامه ایی بر تهاتر کردن زمین با سیمان ندارند، زمان برگزاری مجمع سالانه را خرداد هر سال اعلام کرد و گفت: سیاست تقسیم سود سیدکو همواره بین 50 تا 70 درصد است .

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» amir | ساعت ۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۸/۲۴
0
0
پاسخ
salam ba tashakor az sit besyar khube2n. kheyli sit khubi darin faghat yek pishnahad dashtam ke agar maghdure theme site yekam jazab tar konid
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ