کد خبر: ۶۶۲۳
۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۹/۱

سه سناریو برای آینده کوتاه مدت بورس و وقوع رویدادی جالب
یک کارشناس خبره درگفت وگوبا بورس پرس اعلام کرد:

سه سناریو برای آینده کوتاه مدت بورس و وقوع رویدادی جالب

یک کارشناس خبره بااعلام۳سناریو برای آینده کوتاه مدت بازارسهام گفت: اتفاق جالبی درحال شکل گیری است که مربوط به تقابل وسیع دوگروه ریسک پذیران و ریسک گریزان و مثبت اندیشان و منفی اندیشان به آینده و باور به فرصت خرید یا فروش سهام است.

حسین خزلی خرازی درگفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه شرایط حساس روزهای اخیر و واکنش فعالان بازار اظهار داشت: در حالی تا روز دوشنبه سوم آذر نمی توان نظر خاصی را ارایه کرد که اتفاق جالبی درحال شکل گرفتن است که ازمنظر روانشناسی و فارغ از هر نتیجه ایی می تواند تجربه بسیار مهمی برای فعالان بازار مخصوصا" سهامداران جدید باشد.

وی ادامه داد: این رویداد مربوط به تقابل وسیع دوگروه ریسک پذیران و ریسک گریزان و مثبت اندیشان و منفی اندیشان به آینده است. بنابراین کسانی که دارای غالب فکری مثبت بوده و به اخبار و تحلیل ها رویکردی خوش بینانه دارند، روزهای درپیش رو را فرصتی برای خرید سهام می دانند.اما برعکس آندسته ازافراد منفی نگر که همواره به مسائل دیدگاهی بدبینانه داشته و احتمالات کوچک و منفی را در تصمیم گیری ها لحاظ می کنند، شرایط بازار را یا فرصتی برای فروش می دانند و یا تا انتشار اخبار مثبت و قطعی صبر می کنند.

این کارشناس در واکنش به این سئوال که بااین اوصاف چه تحلیلی از آینده کوتاه مدت بازار دارد؟ توضیح داد: از اساتید متعدد و مطالعه کتاب های گوناگون آموخته ام که به دلیل عدم دسترسی انسان به اطلاعات و رویدادهای آینده و وقوع تحولات زیاد در سال ها و دهه های اخیر، هرگونه پیش بینی یا نادرست بوده و یا با درصد انحراف زیادی رخ نداده است. به همین دلیل بهترین رویه این است که چند سناریو مدنظر قرار گیرد تا براساس شرایط و وقوع یکی از سناریوها، برنامه ایی را اجرا کرد.

خزلی خرازی با اشاره به رویکردی فکری خود و مدنظرداشتن سه سناریو برای آینده مذاکرات خاطر نشان کرد: در حالت اول که به شخصه 80 درصد به آن وزن می دهم ، توافق گام به گامی رخ خواهد داد. بر مبنای همین مدل فکری هم روزهای در پیش رو را فرصتی برای خرید می دانم. در حالت دوم هم مذاکرات با وزن 15 درصدی تمدید خواهد شد و درحالت سوم بدبینانه با وزن 5 درصد، توافقی حاصل نخواهد شد.

وی با تاکید برلزوم شناخت هر فردی ازخود و خواسته ها و روحیات و نگرش ها، گفت: برخی رویکرد خوش بینانه یا بدبینانه افراطی به مسائل موثر برروند بازار دارند که نمی تواند درست و منطقی باشد. بنابراین بهتر است هرفردی با تعریف چند سناریو و حالت ، برنامه هایی برای آینده سرمایه داشته باشد تا با حصول هر نتیجه مشخصی ، تصمیم گیری کند.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ