کد خبر: ۶۶۸۸۴
۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۸/۱۴

سونامی عربستان با بازداشت 40 شاهزاده و مسئول + میلیاردر معروف

سونامی عربستان با بازداشت 40 شاهزاده و مسئول + میلیاردر معروف

پادشاه عربستان به بهانه مبارزه با فساد مالی، دستور بازداشت ۱۰ شاهزاده و ۳۰ مقام سابق و فعلی را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسکای نیوز،ترکی آل شیخ رئیس شورای اداره هیئت کل وزرش و مشاور دفتر پادشاهی در توییتر اعلام کرد: صبح روز یکشنبه هیچ کس جان سالم به در نخواهد برد.مقامات عربستان حمله‌ای بی‌امان علیه شاهزادگان، تجار و مسئولان سعودی متهم به فساد آعاز کرده‌اند و فاسدان هیچ جایی در عربستان ندارند.

به دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دهها مسئول،شاهزاده و تاجر به اتهام‌های مختلف فساد بازداشت شده‌اند.این تحولات بعد از گذشت کمتر از دو ساعت از دستور وی برای اتخاذ گام‌های جدید مبارزه با فساد بود به طوری که دستور تشکیل کمیته مبارزه با فساد تحت نظر محمد بن سلمان صادر شد.

دستور بازداشت شیخ ولید الابراهیم رئیس گروه ام‌بی‌سی، ولید بن طلال میلیاردر معروف سعودی، خالد التویجری رئیس سابق دیوان امیری و عادل فقیه وزیر سابق کار صادر شده است.چهار وزیر فعلی کابینه سعودی هم در فهرست بازداشت‌شدگان قرار دارند.

اعضای کمیته بررسی را هیئت نظارت و تحقیق، رئیس هیئت ملی مبارزه با فساد، رئیس دیوان نظارت عمومی، دادستان کل و رئیس سازمان امنیت عربستان تشکیل می‌دهند.از جمله ماموریت‌های این کمیته مقابله با فساد و برخورد با دست‌اندازی به اموال عمومی اعلام شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ