کد خبر: ۶۷۳۸۷
۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۸/۲۸

رییس سابق صندوق بین المللی پول کلاهبرداری کرد و محاکمه شد

رییس سابق صندوق بین المللی پول کلاهبرداری کرد و محاکمه شد

رییس اسپانیایی صندوق بین المللی پول به جرم کلاهبرداری و دستکاری اطلاعات حساب بانکی اسپانیایی به ۴.۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودیرگو راتو توسط دادگاهی عالی در شهر مادرید اسپانیا به جرم دستکاری اطلاعات فاینانس های بانک بانکیا در زمان مدیریت در این بانک اسپانیایی به گونه ای که سرمایه گذاران را ترغیب به خرید سهام این بانک در بورس کند،محاکمه شد.

وی به همراه ۳۰ نفر از مدیران سابق رده بالا بانکیا به دلیل تحریف اطلاعات حساب های این بانک در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به منظور کلاهبرداری از سرمایه گذاران محاکمه شد. این موضوع در سال ۲۰۱۲ منجر به کمک مالی دولت اسپانیا به بانکیا برای جلوگیری از ورشکستگی آن شد و ده ها هزار نفر از سرمایه گذاران سپرده گذاری ها را به سهام تبدیل کردند و بعد با ضرر هنگفتی روبرو شدند.

همچنین سقوط سهام بانکیا باعث روند نزولی در تمامی بخش مالی اسپانیا شد که این موضوع کمک مالی ۴۸ میلیارد دلاری (۴۱ میلیارد یورویی) بستانکداران بین المللی به این بانک اسپانیایی را در بر داشت. بانکیا در سال گذشته میلادی ۱.۲ تریلیون یورو برای جبران خسارت ۱۹۰ هزار سرمایه گذار زیان دیده پرداخت کرد و همچنان ۳۰ هزار مطالبه دیگر را باید پرداخت کند.

علاوه بر اتهامات قبلی راتو و دیگر مدیران بانکیا، متهم به پرداخت هزینه های شخصی خود با در اختیار داشتن کارت های اعتباری وام گیرندگان این بانک هستند و این موضوع را به مقامات مالیاتی اسپانیا اطلاع نداده اند. راتو بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴ وزیر اقتصاد اسپانیا هم بوده و طبق حکم دادگاه به 4.5 سال زندان محکوم شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ