کد خبر: ۶۷۵۷۴
۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۹/۴

انتقاد نماینده مجلس از مقاومت دولت دربرابر ثبات قیمت سیمان

انتقاد نماینده مجلس از مقاومت دولت دربرابر ثبات قیمت سیمان

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از مقاومت دولت درخصوص ثبات قیمت سیمان گفت: با حذف یارانه سیمان و واقعی شدن قیمت، رشد قیمت محسوسی در بازار مسکن شاهد نخواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهرام کوسه غراوی با اشاره به برخی زمزمه ها مبنی بر افزایش قیمت سیمان در روزهای آتی به خانه ملت گفت: در حال حاضر قیمت سیمان با هزینه های تولید آن همخوانی ندارد از این رو بسیاری از تولیدکنندگان متضرر شده اند.واقعی شدن نرخ سیمان برای کمک به کاهش هزینه های دولت و حمایت از تولید کننده لازم است،در حال حاضر ادعای صادرات سیمان با یارانه ای که دولت جهت تولید آن در نظر گرفته همخوانی ندارد.

وی با اشاره به لزوم تسهیل شرایط تولید گفت: در شرایط فعلی اگر افزایش نرخ برای سیمان رخ ندهد هزینه های آن پوشش داده نشده و در نتیجه به مرور شاهد بسته شدن بسیاری از معادن تولید کننده این فراورده ساختمانی خواهیم بود.همسو با افزایش کیفیت فراورده های ساختمانی به طور حتم هزینه تولید نیز افزایش می یابد از این رو قیمت تمام شده نیز میل به افزایش دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مقاومت دولت درخصوص ثبات قیمت سیمان نمی تواند تبعات خوبی برای صنعت ساختمان سازی و حتی پروژه های عمرانی داشته باشد زیرا ممکن است کیفیت مصالح در سایه عدم همخوانی هزینه تولید با قیمت ها کاهش یابد.افزایش قیمت سیمان شاید در نگاه اول بازار مسکن را متلاطم کرده و به افزایش قیمت ها دامن بزند،اما با توجه به اینکه در حال حاضر حباب قیمتی در بازار مسکن حاکم است با حذف یارانه سیمان و واقعی شدن قیمت آن دیگر رشد قیمت محسوسی در بازار مسکن شاهد نخواهیم بود.   

کوسه غراوی عنوان کرد: کمیته تخصصی کمیسیون عمران مجلس آماده بررسی ادله دولت درخصوص چرایی مقاومت در برابر ثبات نرخ سیمان است تا در فضای تعامل مشکل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فراورده های ساختمانی برطرف شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ