کد خبر: ۶۷۶۹۳
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۹/۷

نظر نماینده مجلس در خصوص چرخه ناموزون قیمت فولاد و قطعه خودرو

نظر نماینده مجلس در خصوص چرخه ناموزون قیمت فولاد و قطعه خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: این که مواد اولیه با قیمت آزاد در اختیار تولید کنندگان قطعات خودرو قرار بگیرد اما محصولات تولیدی قیمت‌گذاری شود، با یکدیگر سنخیت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمیدرضا فولادگر درخصوص مشکلات تولید کنندگان قطعه خودرو در زمینه تهیه فولاد با قیمت مناسب به خانه ملت گفت: اینکه مواد اولیه با قیمت آزاد در اختیار تولید کنندگان قطعات خودرو قرار بگیرد اما محصولات تولیدی آنها قیمت‌گذاری شود با یکدیگر سنخیت ندارد، این یک واقعیت است و باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه باید مواد اولیه و محصول تولیدی در سیاق قیمت گذاری باشند و یا اینکه همه آنها به صورت آزاد عرضه کرد، گفت: باید تلاش کنیم تا رقابت‌پذیری در کیفیت و قیمت حاکم باشد، کیفیت و قیمت باید در رقابت‌پذیری لحاظ شود.خودروسازان اگر کیفیت بالاتری می‌خواهند باید ببینند قیمت تمام شده کدام تولید کننده واقعی‌تر است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اگر واقعا تولیدکنندگان قطعه مواد اولیه را با قیمت بالایی خریداری می‌کنند باید خودروسازان به عنوان خریدار در قیمت تمام شده تجدیدنظر کنند، عنوان کرد: در غیر این‌صورت تولیدکنندگان قطعه مجبور می‌شوند از کیفیت قطعات تولیدی خود کم کنند.برخی خودرو سازان اقدام به واردات قطعه از چین کرده‌اند، بهتر است در بحث نظارتی بین قطعه‌سازان، خودروسازان و تامین کنندگان مواد اولیه این مسائل بررسی شود و در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند.

فولادگر درخصوص اینکه آیا تولیدکنندگان خودرو ظرفیت خرید قطعات با قیمت بالاتر را دارند،گفت: خودروسازان می‌گویند اگر قیمت قطعات افزایش پیدا کند قیمت محصول نهایی افزایش پیدا می‌کند که این مسئله نیز یک مشکل است و رفع مشکل نیاز به بررسی آن در زنجیره تولید دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ