کد خبر: ۶۷۷۲۳
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۹/۷

کانال جدید ۹۱ هزار واحدی شاخص بورس در برابر افت شاخص هم وزن

کانال جدید ۹۱ هزار واحدی شاخص بورس در برابر افت شاخص هم وزن

شاخص بورس در معاملات امروز برای اولین وارد کانال جدید ۹۱ هزار واحدی شد اما افت شاخص هم وزن از جریان دیگری حکایت داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس که شنبه این هفته 4 آذر ، رکورد تاریخی 89 هزار و 500 واحدی 4 سال پیش را شکسته و برای اولین بار 90 هزار تایی شده بود، به روند صعودی ادامه داد و امروز هم وارد کانال 91 هزار واحدی شد اما افت شاخص دیگر نشان داد شرکت های بزرگ تا چه حد تعیین کننده هستند.

براساس این گزارش، در جریان معاملات امروز ، افزایش قیمت سهام شرکت های بزرگ فولاد مبارکه، گل گهر، سرمایه گذاری امید، چادرملو، پارسان، توسعه معادن و فلزات و فولاد خوزستان و اثر 169 تا 42 واحدی این گروه، منجر شد تا شاخص بورس با رشد 599 واحدی به راحتی خط مقاومت جدید دیگری را بشکند و وارد کانال 91 هزار واحدی شده و در عدد 91 هزار و 255 واحدی ثبت شود.

این رقم در شرایطی برای نخستین بار در عمر 27 ساله شاخص بورس ایران درج شده که شاخص کل هم وزن ( که از اسفند 93 بکار گرفته شده و اثر شرکت ها را بدون لحاظ کردن سرمایه و ارزش روز بازار ، به طور مساوی لحاظ می کند) با افت 4 واحدی روبرو شد تا بار دیگر مشخص شود شرکت های بزرگ گروه های فلزی ، معدنی ، پتروشیمی و... تا چه حد می توانند در سمت و سوی شاخص کل موثر باشند.

با این حال در شرایطی قیمت شرکت هایی چون هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو ، آپ  و... کاهش یافت که ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی به بیش از 364 هزار میلیارد تومان رسید و با معامله 1.3 میلیارد سهم به ارزش 283 میلیارد تومان، مشخص شد همچنان تعداد خوش بینان به آینده کوتاه مدت بازار بیشتر از دیگر گرو ها است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ