کد خبر: ۶۸۸۰۶
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۹/۱۱

فروش فوری اوراق جذاب ۴۰۰ میلیاردی مپنا با سود ۱۸ تا ۱۹ درصدی
در جریان بزرگترین تأمین مالی بورس انرژی رخ داد:

فروش فوری اوراق جذاب ۴۰۰ میلیاردی مپنا با سود ۱۸ تا ۱۹ درصدی

پذیره نویسی ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف استاندارد موازی شرکت مپنا با سود ۱۸ تا ۱۹ درصدی در بورس انرژی انجام و طی چند دقیقه به فروش رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بورس انرژی ، 400 میلیارد تومان از اوراق سلف استاندارد موازی برق شرکت مپنا عرضه شد که با توجه به نرخ سود 18 تا 19 درصدی و  امکان بازخرید پیش از سر رسید 17.5 درصدی روزشمار، به سرعت این اوراق به فروش رسید تا بزرگترین تامین مالی صنعت برق در بورس انرژی انجام شود.

با توجه به ویژگی‌های جذاب این اوراق که با تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی شرکت تامین‌سرمایه امین به انجام رسیده، اوراق با استقبال بسیار خوب سرمایه‌گذاران همراه شد و در اولین روز پذیره‌نویسی کل اوراق شامل یک میلیون و 413 هزار و 358 قرارداد به قیمت متوسط 284 هزار تومان هر قرارداد و با صرف نزدیک به نیم درصدی نسبت به قیمت پایه و در زمانی بسیار کوتاه به فروش رسید.

معافیت از مالیات، امکان معاملات ثانویه، ظرفیت دریافت فیزیکی برق در سررسید و همچنین امکان خرید برای تمامی فعالان بازار سرمایه اعم از حقیقی و حقوقی از دیگر ویژگی‌های مهم این شیوه تامین مالی است.

بازار سرمایه و بورس انرژی در شرایط کنونی به عنوان یک مرجع مهم برای تأمین منابع مالی جهت توسعه صنعت برق و سایر صنایع مرتبط با حاملهای انرژی مطرح  است که با همکاری نهادهای مالی بازار سرمایه می توان به تقویت صنعت برق و نقش‌آفرینی بیشتر بورس انرژی در تامین مالی صنایع مختلف امیدوار بود.

بنابراین از این به بعد باید نقش برجسته‌تری را برای بورس انرژی در تامین مالی و همچنین به عنوان یک مکانیزم منصفانه برای کشف قیمت در صنعت برق در نظر گرفت. شرکت تأمین سرمایه امین نیز به نوبه خود پروژه های تأمین مالی در این حوزه را ادامه و در آینده نزدیک شرکتهای بیشتری را برای استفاده از این ظرفیت به سمت این بازار سوق خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ