کد خبر: ۷۰۳۵۷
۰:۰ - ۱۳۹۶/۹/۲۸

عرضه اولیه ها از سرگرفته شد/ زمان و جزییات واگذاری نخستین تامین سرمایه
معاون بازار شرکت بورس تهران به بورس پرس خبر داد:

عرضه اولیه ها از سرگرفته شد/ زمان و جزییات واگذاری نخستین تامین سرمایه

معاون بازار شرکت بورس تهران از عرضه اولیه 10 درصد سهام تامین سرمایه امید در چهارشنبه جاری خبر داد و جزییات این واگذاری را اعلام کرد.

علی صحرایی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به از سرگیری عرضه اولیه سهام شرکت های جدیددر بورس اظهار داشت: طبق هماهنگی های به عمل آمده ، مقرر است چهارشنبه جاری 29 آذر ، 10 درصد سهام  تامین سرمایه امید واگذار شود.

وی ادامه داد: این عرضه شامل 490 میلیون سهم "وامید" و به شیوه ثبت سفارش است که با محدوده قیمتی 150 تا 160 تومانی هر سهم و با سهمیه حداکثری 10 هزار سهم هر کد حقیقی و حقوقی در بازار دوم  انجام خواهد شد.

به گفته صحرایی مدیر عرضه ، تامین سرمایه امید، متعهد عرضه سهامداران عمده و متعهد خرید صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان است و سقف تعهد خرید 50 درصد از سهام قابل عرضه معادل 245 میلیون سهم تعیین شده است.

براساس این گزارش، درحالی آخرین عرضه اولیه سهام مربوط به فولاد کاوه جنوب کیش در 26 مهر بود که از آن زمان تاکنون به دلایلی چون در جزیان بوده بروز رسانی سامانه معاملات، لزوم ارایه اطلاعات میاندوره ایی و تمایل سهامدار عمده ، خبری از حضور شرکت های جدید نبود.

طی سال جاری نیز سهام شرکت های به پرداخت ملت، مبین وان کیش، هتل کوثر اصفهان ، چدن سازان ، های وب، تولید و صادرات ریشمک ، لیزینگ شرق ، آسیا سیر ارس ، پگاه آذربایجان شرقی و فولاد کاوه جنوب وارد بازار سهام شده اند و تامین سرمایه امید یازدهمین شرکت جدید و اولین بنگاه در صنعت مربوط است که به بورس می آید.  

"امید" با سرمایه 490 میلیارد تومانی در اولین پیش بینی درآمد حسابرسی نشده هر سهم سال مالی آذر سال آینده ، سود هر سهم را 237 ریال اعلام کرده بود اما در گزارش جدید،این سود را با تعدیل مثبت یک درصدی ابتدا به 293 و سپس با افزایش 10 درصدی سود خالص به 322 ریال رسانده است.

این شرکت 3 دلیل تعدیل سود 10 درصدی را افزایش مبلغ 14.2 میلیارد تومان سود خالص ناشی از کاهش مبلغ 15.6 میلیارد تومانی هزینه های بازارگردانی،افزایش مبلغ 2.5 میلیارد تومانی سود سپرده های بانکی و اوراق بهادار و افزایش مبلغ 3.9 میلیارد تومانی مالیات بر درآمد شرکت اعلام کرده است.

صندوق کارکنان بانکها با حدود 36 درصد و سه شرکت سرمایه گذاری امید، چادرملو و گل گهر هر یک با بیش از 17 درصد ، از جمله مالکان سهامداران اصلی بشمار می روند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ