کد خبر: ۷۰۴۹۵
۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲

روایت وزیر ارتباطات از وضعیت شبکه ارتباطی هنگام زلزله تهران

روایت وزیر ارتباطات از وضعیت شبکه ارتباطی هنگام زلزله تهران

وزیر ارتباطات درخصوص وضعیت شبکه ارتباطی هنگام زلزله اخیر تهران گفت: در ساعات اولیه با افزایش چهار برابری تماس‌ها شاهد اختلالاتی بودیم که بعد از نیم‌ساعت برطرف شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدجواد آذری‌جهرمی یکی از نخستین مسئولانی بود که بلافاصله پس از زلزله در توییتر واکنش نشان داد و اعلام کرد: با وقوع زلزله در تهران و کرج به دلیل شلوغی زیاد کانال‌های ارتباطی، در برخی محله‌های شهر تهران امکان برقراری تماس سخت شده،همچنین با حضور مردم در خیابان‌ها، میزان مصرف دیتای موبایل رشد زیادی کرده است. از شهروندان تهرانی تقاضا می‌کنیم مکالمات تلفنی را کوتاه برقرار کنند.

وی درباره وضعیت خطوط ارتباطی در دقایق ابتدایی زلزله به روزنامه شرق گفت: در آن ساعات اولیه ما شاهد قطع ارتباط به صورت کامل نبودیم، اما ارتباطات به‌سختی برقرار می‌شدند که علت آن افزایش چهاربرابری تماس‌ها نسبت به مواقع عادی بود. بعد از نیم‌ساعت هم این مسئله برطرف شد و برقراری تماس‌ها عادی شد. مثل یک اتوبان که با افزایش ترافیک ممکن است حرکت مختل شود، هرچقدر هم که ظرفیت شبکه ارتباطی زیاد باشد، در صورت تقاضای بالاتر این مشکلات رخ می‌دهد. باید دستورالعملی برای این مواقع تنظیم شود تا مردم بدانند چطور باید از نهایت ظرفیت شبکه به شکل درست استفاده کنند.

این مقام مسئول درباره علت اختلالات دقایق ابتدایی پس از زلزله تهران و البرز نیز گفت: طبیعی است که در این مواقع مردم نگران شوند و بخواهند از وضعیت عزیزان اطلاع کسب کنند. با تلاش‌هایی که کردیم، شبکه ارتباطی به‌کلی قطع نشد، بلکه مخاطره‌ای که وجود داشت اشباع شبکه بود و همان‌طور که در توییتر اعلام و مصاحبه هم کردم، در این مواقع باید تا حد امکان تماس‌ها را کوتاه و تنها تماس‌های ضروری را برقرار کنیم تا شرایط برقراری تماس برای همه هم‌وطنان وجود داشته باشد.

جهرمی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی درباره استفاده مناسب از ظرفیت شبکه ارتباطی در مواقع بحران گفت: همان‌طور که دستورالعمل برای استفاده از آسانسور یا راه‌ها وجود دارد، شبکه ارتباطی نیز دارای ظرفیت مشخصی است که اگر از آن به شکل درست استفاده نکنیم، مشکل‌ساز خواهد بود. رعایت این مسئله نیازمند توجه همه مردم به ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از آنهاست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ