کد خبر: ۷۰۵۹۷
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۴

رکورد جدید ۲۵ میلیارد دلاری در فروش علی‌­ بابا
با استفاده از هوش مصنوعی ثبت شد :

رکورد جدید ۲۵ میلیارد دلاری در فروش علی‌­ بابا

علی بابا که شرکت تجارت الکترونیک چینی است توانست با استفاده از فناوری هوش مصنوعی درفستیوال سال جاری،رکورد فروش ۲۵ میلیارد دلاری کالاها را ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از گزوه تحول دیجیتال،شرکت علی ‌بابا در برخی از مراکز خرید در شانگهای، در اتاق‌ های پرو لباس، از صفحات نمایش بزرگی با ابعادی در حدود یک پوستر بزرگ، استفاده کرده است. زمانی که مشتری وارد اتاق پرو می ‌شود، صفحه نمایشگر با دریافت اطلاعات از سنسورهای کوچک موجود روی اقلامی از فروشگاه که وارد اتاق پرو شده‌اند، آن ‌ها را شناسایی می ‌کند. در گوشه پایین و سمت راست این نمایشگرها دکمه ‌ای نارنجی رنگ وجود دارد که مشتری با استفاده از آن، قادر به احضار کارمندان فروشگاه هستند.

این صفحه نمایش و سیستمی که به آن قدرت می ‌دهد، پدیدآورنده فَشِن اِی آی نام دارد که نخستین موج بزرگ از سوی مشتریان را در روز افراد مجرد  همزمان با فستیوال خرید شرکت علی ‌بابا در چین که هر ساله در روز ۱۱ نوامبر برگزار می ‌گردد، دریافت کرد. در فستیوال سال جاری، فروش ۲۵ میلیارد دلاری کالاها رکوردی جدید را ثبت کرد. علی بابا امیدوار است که فناوری نهایی بتواند با کمک هوش مصنوعی، خرده فروشی را متحول کند.

فَشِن اِی آی که توسط یک گروه تحقیقاتی متمرکز بر حوزه خرده‌فروشی در علی ‌بابا طراحی شده، اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید به ویژه هوش مصنوعی را برای تغییر صنایع بزرگ نشان می‌دهد. سیستم بکار رفته در آن از نوعی یادگیری ماشین قدرتمند و معروف با نام یادگیری عمیق استفاده می‌کند.

در حال حاضر فَشِن اِی آی صدها میلیون مدل از انواع پوشاک، همچنین ذائقه ‌های طراحان و دوستداران مد در فروشگاه ‌های علی بابا را فراگرفته است. علاوه بر موارد ذکر شده، این فناوری برای هر یک از فروشگاه‌ ها سفارشی شده و قادر است از میان صدها قلم لباس موجود در فروشگاه،ده‌ها ترکیب پوشاک مختلف را تولید کند.

در صورت استفاده گسترده از این فناوری، می ‌توان با ترغیب مصرف‌کنندگان به بازدید از فروشگاه ‌های فیزیکی، در زمانی  که خرده‌فروشی آفلاین در چین و آمریکا در حال کاهش یافتن است، کسب و کار را تغییر دهد. (در حال حاضر علی ‌بابا آن را به صورت رایگان در ۱۳ فروشگاه در سرتاسر چین نصب کرده است.)

یکی از مشتریان علی ‌بابا در خصوص کارآمدی فَشِن اِی آی در فرایند خرید می ‌گوید: گاهی اوقات بدون اطلاع از اینکه به چه لباسی نیاز دارم به فروشگاه می ‌روم، از این راه می‌توانم انتخابی کارامدتر داشته باشم.

دنیل ژانگ مدیرعامل علی‌بابا اظهار داشت: به دنبال دیجیتالی کردن دنیای خرده ‌فروشی آفلاین هستند به عنوان مثال در طول فستیوال خرید، افرادی که از گروه منتخبی از رستوران‌ها و فروشگاه‌ها در چین دیدن کردند، می‌توانستند یک بازی واقعیت مجازی مشابه پوکمون گو را با استفاده از اپلیکیشن ‌های علی ‌بابا به منظور کسب کوپن انجام دهند.

ژیانژن پنگ دبیرکل فروشگاه ‌های زنجیره ‌ای چین می ‌گوید: در عصر اینترنت همراه، ادغام [خرده‌فروشی] آنلاین و آفلاین یک روند بشمار می ‌آید.علت فعالیت پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی مانند علی ‌بابا در محیط آفلاین این است که مصرف‌کنندگان تا زمانی که نیازها برآورده  شود، بین فضای آنلاین و آفلاین تفاوتی قائل نمی ‌شوند.

در گزارشی که توسط وزارت بازرگانی چین در ماه سپتامبر منتشر شد، دولت برنامه‌ای دقیق برای بهبود خرده‌فروشی با استفاده از فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی و محاسبات ابری ارائه کرده است. با توجه به سهم مالیاتی روزانه ۱۵ میلیون دلاری علی‌بابا در سال ۲۰۱۶، دولت امیدوار است ظهور فناوری تجارت الکترونیکی بتواند رشد اقتصادی و ایجاد مشاغل جدید را افزایش دهد.

مِنگلی جیا مهندس ارشد علی بابا که مدیر پروژه فَشِن اِی آی نیز هست، می‌ گوید: یادگیری عمیق می ‌تواند در جنبه‌های دیگر تجارت نیز مورد استفاده قرار گیرد. در آینده‌ای نزدیک، علی‌بابا اپلیکیشنی مشابه را برای استفاده در فروشگاه ‌های خود راه اندازی خواهد کرد.برخلاف پیشنهاداتی که در فروشگاه‌ ها درباره ترکیب کردن لباس ها با یکدیگر داده می ‌شود که عمدتا پیشنهاداتی از یک نوع برند هستند، در این اپلیکیشن پیشنهادات نامحدودی بدون توجه به یکسان بودن برندها داده می‌ شود.

بنابراین گزارش،با توجه به بهبود فناورانه در صنعت خرده‌فروشی چین و همچنین جمع‌آوری داده‌های بیشتر توسط هوش مصنوعی، می‌توان فرایند خرده‌فروشی را کارآمدتر انجام داد. به عبارت دیگر، می‌توان انتظار داشت که در روز افراد مجرد سال آینده، رکوردی دیگر در فروش ثبت شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ