کد خبر: ۷۰۶۷۲
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۶

کسری بودجه عربستان حداقل تا ۵ سال دیگر ادامه دارد
بلومبرگ:

کسری بودجه عربستان حداقل تا ۵ سال دیگر ادامه دارد

منابع آگاه اعلام کردند: میزان تولید نفت عربستان تا سال ۲۰۲۳ به ۱۱ میلیون بشکه در روز می‌رسد و آنها احتمالا برای نخستین بار در یک دهه اخیر طعم کسری بودجه را نخواهند، چشید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کردند: تولید نفت عربستان سعودی تا 5 سال دیگر به 11 میلیون بشکه در روز می‌رسد. سعودی‌ها انتظار دارند میزان درآمد نفتی‌ با این افزایش تا سال 2023 به 80 درصد افزایش یابد.در صورتی که چنین پیش‌بینی محقق شود نخستین بار در یک دهه گذشته سعودی‌ها با مازاد بودجه مواجه خواهند شد.

بنابراین گزارش،‌عربستان سعودی کشوری که اقتصاد کاملاً متکی به نفت دارد طی دو سال گذشته با کاهش قیمت نفت و جنگ یمن با کسری تجاری شدیدی مواجه بوده است. در سال نخست کاهش قیمت نفت ،کسری تجاری این کشور به 150 میلیارد دلار رسید و سال جاری هم حدود 52 میلیارد دلار است.

بخش زیادی از هزینه‌های نفت این کشور صرف خرید  تسهیلات می‌شود. در سفر اخیر ترامپ به این کشور قرارداد 400 میلیون دلار اسلحه منعقد کرد و پس از آن روس‌ها هم قراردادهای مختلف از فروش اسلحه گرفته تا صادرات محصولات کشاورزی انجام دادند.عربستان طی دو سال گذشته مجبور شده یارانه بسیاری از کالاها از جمله سوخت را قطع کند. این‌ها همه نشان از فشار اقتصادی زیادی است که این کشور متحمل می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ