کد خبر: ۷۱۶۹۶
۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۹

احتمال حذف طرح ترافیک و زمان راه اندازی خط ۷ مترو
شهردار تهران خبر داد:

احتمال حذف طرح ترافیک و زمان راه اندازی خط ۷ مترو

شهردار تهران از طرح این نهاد در زمینه حذف آرم طرح ترافیک و زمان احتمالی اجرای آن و همچنین زمان راه اندازی خط ۷ مترو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق،محمدعلی نجفی از ابتدای شروع به کار خود خیلی جدی برنامه‌های اداره شهر با پول مردم را دنبال می‌کند و با وجود حضور در دولت و ارتباطات جدید برای گرفتن مطالبات شهرداری هنوز خبر خوشی از پاستوررفتن‌ها نداده اما حالا با خبرهایی جدید تهرانی‌ها را نگران‌تر از قبل می‌کند.

درحالی‌که تعاملات شهرداری تهران و دولت برای تأمین واگن‌های جدید و رساندن هرچه‌زودتر خریدهای قبلی به تهران نتیجه نداده و درباره تأمین نیازهای حمل‌ونقلی هیچ خبر خوشی ندارد تا مردم در روزهای آلوده پاییزی و زمستانی مجبور باشند همین شرایط موجود در اتوبوس‌ها و متروی متراکم را تحمل کنند،وی از حذف مجوز آرم طرح ترافیک و گسترش محدوده طرح به محدوده زوج و فرد و اخذ عوارض از همه مردمی که قصد ورود به آن را دارند، خبر می‌دهد.

گویا درباره این موضوع شورای شهر تهران نیز هم‌نظر است و نه‌تنها تاکنون اعتراضی از سوی نمایندگان مطرح نشده بلکه این مقام مسئول امیدوارانه درباره تصویب زودهنگام طرح شهرداری دراین‌باره صحبت می‌کند.

نجفی اواخر هفته گذشته با اشاره به فرصت کم باقی‌مانده تا پایان سال، ابراز امیدواری کرد طرح شهرداری تهران در زمینه حذف آرم طرح ترافیک مورد تصویب شورای عالی ترافیک و شورای شهر قرار گرفته و از اول فروردین ماه سال آینده اجرائی شود.

وی تأکید کرد: تغییرات مورد نظر شهرداری باید در شورای حمل‌ونقل و ترافیک به تصویب برسد که ما یک جلسه در شورا داشتیم و به جمع‌بندی نرسیدیم. بعد باید در شورای شهر به تصویب برسد و در دولت مطرح شود تا دولت در جریان قرار گرفته و نظرات را به ما منتقل کند.

شهردار تهران اظهار داشت: در این طرح صدور آرم طرح ترافیک را به کلی منتفی می‌کنیم چراکه هرساله صد ‌هزار آرم طرح ترافیک به شکل‌های مختلف در کنار ٢٠‌ هزار کارت شناور توزیع می‌شود و این به آن معنی است که روزانه ١٢٠‌ هزار خودرو اجازه ورود به طرح ترافیک را دارند،در حالی که ضابطه خیلی دقیقی بر نحوه توزیع آرم‌های طرح ترافیک حاکم نیست و مفاسد و مسائلی هم در گذشته درباره توزیع این آرم‌ها وجود داشته است.

نجفی ادامه داد: به جای اینکه برای ورود به مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک آرم بفروشیم، اعلام می‌کنیم هر خودرویی به هر دلیلی وارد این مناطق شود، باید عوارض خاص آن منطقه را بپردازد. این طرح تقریبا در همه شهرهای بزرگ دنیا که طرح‌های محدود‌کننده برای ورود به هسته مرکزی شهر دارند، به همین شکل اجرا می‌شود و درحال‌حاضر فروش کارت و آرم ترافیک در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

وی با اظهار امیدواری جهت راه اندازی خط تعطیل‌شده 7 مترو تهران تا آخر اسفند تأکید کرد: معاونت ترافیک شهرداری تهران معتقد است آماده‌سازی مجدد این خط تا اردیبهشت سال آینده طول می‌کشد که یک علت آن نیز خرید تجهیزات خارجی است که به زمان بیشتری نیاز دارد.شهرداری از نظر منابع مالی در فشار زیادی قرار دارد و نمی‌تواند پول زیادی تزریق کند اما همه ما با امید زنده هستیم در نتیجه اگر ممکن باشد خط 7 تا پایان اسفند ماه و در غیر این صورت تا پایان اردیبهشت ٩٧ افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول از افتتاح بخشی از خط 6 مترو تهران تا آخر شهریور ٩٧ و بقیه بخش‌های این خط تا پایان سال آینده خبر داد و درخصوص سرنوشت برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب تصریح کرد: تقریبا یک ماه است که جلساتی را با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد داشتیمپ، آنها به‌حق از اینکه امکانات کافی در شهر آفتاب وجود ندارد، گلایه داشتند و ما هم تلاش کردیم آنها را قانع کنیم که با امکانات پیش‌ساخته می‌توانیم شرایط را به نحوی فراهم کنیم تا نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

نجفی افزود: اگر دوستان در این وزارتخانه به این جمع‌بندی رسیده باشند که نمایشگاه کتاب را در مصلای امام خمینی برگزار کنند، ما اعتراض خاصی نداریم اما ترجیح ما بر این است که در سال آینده هم نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ