کد خبر: ۷۱۷۰۶
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۹

اهمال 3 ساله 7 بانک در ارایه گزارش خروج از بنگاهداری
نماینده مجلس اعلام کرد:

اهمال 3 ساله 7 بانک در ارایه گزارش خروج از بنگاهداری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بابیان اینکه دولت از برنامه منسجمی برای ساماندهی بدهی ها برخوردار نیست،گفت: هنوز گزارشی مبنی بر خروج ۷ بانک دولتی از بنگاهداری به مجلس ارائه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره موضوع خروج بانک ها از بنگاهداری به خانه ملت گفت: با وجود اینکه وزیر اقتصاد دولت یازدهم از سال 93 مهلت 4 ساله ای را تعیین کرده بود تا 7 بانک دولتی از فعالیت های بنگاه داری خارج شوند اما با گذشت 3 سال از مهلت تعیین شده در این زمینه گزارشی ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه دولت از برنامه منسجمی برای ساماندهی بدهی ها برخوردار نیست، ادامه داد: در اسفند سال 93 میزان بدهی شرکت های دولتی 380هزار میلیارد تومان بوده که در دی سال 95 این میزان به حدود 600 تا 700 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

این نماینده مجلس افزود: عدم پرداخت بدهی های مذکور از سوی دولت به مشکلات منجر می شود،از این جمله می توان به ایجاد تنگنای مالی برای فعالان اقتصادی اشاره کرد که بطور طبیعی به افزایش معوقات بانکی و کاهش فعالیت های اقتصادی منتهی می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: براساس ماده یک قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام تامین مالی، وزارت اقتصاد موظف شده در مدت 6 ماه جدول بدهی ها، مطالبات دولت و شرکت های دولتی را تهیه و به کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس ارائه کند که البته تاکنون این مهم توسط دولت انجام نشده است.خروج بانک ها از بنگاه داری باعث می شود بانک ها بیشتر روی وظایف تخصصی تمرکز کنند و در این راستا خدمات بانکی مطلوبی به مشتریان ارائه کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ