کد خبر: ۷۱۷۲۱
۰:۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰

درآمد ۹۹۰ میلیارد تومانی مالیاتی از ۷۷ شخص فاقد پرونده
روایت نماینده مجلس از:

درآمد ۹۹۰ میلیارد تومانی مالیاتی از ۷۷ شخص فاقد پرونده

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اعلام وصول مالیات ۳.۳ میلیارد تومانی با رصد تراکنش های مشکوک بانکی،از کسب درآمد مالیاتی ۹۹۰ میلیارد تومانی از ۷۷ شخص فاقد پرونده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص وضعیت اخذ مالیات به خانه ملت گفت: باید برنامه ریزی جامعی برای مهار فرارهای مالیاتی داشت، در سال 92 میزان 49 هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شده بود و در سال 95 به 101هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: درآمدهایی گمرکی از 8 هزار میلیارد تومان به 18هزار میلیارد تومان افزایش یافته، همچنین سرفصل مالیات برکالا و خدمات از 13.5 به 33.5 هزار میلیارد تومان رسیده است،مالیات پرداختی اصناف نیز از 2.1 میلیارد تومان در سال 92 به 3.9 میلیارد تومان در سال 95 رسیده است.

این نماینده مجلس افزود: سهم مشاغل از تولید ناخالص داخلی 33درصد، اما سهم این قشر از کل مالیات مستقیم 4.2 درصد بوده که بیانگر این است ظرفیت مالیاتی بالاتر است که البته باید عدالت مالیاتی رعایت شود.در سال 95 دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی ایجاد شده و از 77 نفر که بدون داشتن پرونده مالیاتی در اقتصاد فعالیت داشتند، 990 میلیارد تومان مالیات اخذ شد. همچینین 2500 شرکت نیز در فهرست سیاه سازمان مالیات برای کنترل بیشتر قید شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه یکی از دلایل فرار مالیات عدم راه اندازی طرح جامع مالیاتی است،گفت:با رصد دقیق تراکنش های مشکوک بانکی 3.3 میلیارد تومان مالیات کشف،شناسایی و وصول شد.در زمینه تقسیط بدهی مالیاتی بنگاه های تولیدی در سال 95 و 94 ادارات مالیات استانی عملکرد سلیقه ای داشتند که باید در این زمینه رسیدگی لازم انجام شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ