کد خبر: ۷۱۷۶۳
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰

بورس کالا به رشد شفافیت اقتصادی کمک کرده است
در راستای پذیرش کالاهای جدید:

بورس کالا به رشد شفافیت اقتصادی کمک کرده است

رییس سازمان بورس با اشاره به اقدامات اخیر بورس کالا گفت: پذیرش کالاهای جدید در این بورس و روند مطلوب دادوستد محصولی چون گندم در راستای عرضه کالاهای همگن به رشد شفافیت اقتصادی کمک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شاپور محمدی با اشاره به اقدامات اخیر بورس کالا در راستای توسعه خدمات به فعالان اقتصادی و صنایع به ایبنا گفت: تا جایی که بتوان کالاهای همگن را در بورس کالا عرضه و معامله کرد، به رشد شفافیت اقتصادی کمک کرده ایم.

وی با بیان اینکه طی سال جاری اقدامات زیادی در بورس کالا صورت گرفته، افزود: یکی از مهم ترین حوزه های فعالیت این بورس در سال جاری به بخش معاملات کشاورزی اختصاص دارد به طوری که شاهد پذیرش کالاهای جدید و همچنین روند مطلوب دادوستد محصولی چون گندم هستیم. 

این مقام مسئول با مطرح کردن اعتماد دولت به بورس کالا در راستای اصلاح سیاست خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم گفت: جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای طرح خرید تضمینی یکی از برنامه های دولت و وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از سازوکار بورس کالا است که این اتفاق علاوه بر اینکه به نقد شوندگی معاملات بخش کشاورزی کمک می کند، کاهش بار مالی دولت در خرید محصولات کشاورزی را نیز در پی خواهد داشت. 

محمدی افزود: راه اندازی صندوق سرمایه گذاری طلا در راستای تکمیل زنجیره معاملات طلا و پاسخ به نیازهای فعالان بازار این محصول،ورود به معاملات بازار پسته و زعفران برای ساماندهی بازار داخلی و کمک به صادرات از دیگر اقدامات اخیر بورس کالا بوده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ